ZF 24

HTC mizeaza pe patru dispozitive noi pentru sezonul sarbatorilor

25.11.2009, 18:17 19

Oficialii companiei taiwaneze HTC (High Tech Computer), cel maimare producator de smartphone-uri cu Windows Mobile, mizeaza pecele patru noi aditii ale portofoliului HTC, respectiv Hero, Touch2, HD2 si Tatoo, pentru vanzarile din trimestrul al patrulea. Pepiata locala, dispozitivele Hero si Touch2 sunt distribuite deOrange, iar HD2 de Vodafone.

Pana in prezent, cel mai bine vandut dispozitiv al firmei, pe piatalocala, a fost Diamond, care de la lansare pana in prezent a fostvandut in 16.000 de exemplare, urmat de HD.
HTC a raportat o cota de piata de 3-4% in 2009 pe piata locala desmartphone-uri si intentioneaza sa isi dubleze cota de piata anulviitor. "Piata din Romania de smartphone-uri are aproximativ200.000 de unitati si cu siguranta va creste anul viitor", adeclarat Nikitas Glykas, manager de regiune pentru Europa deSud-Est.

"Vrem o cota de piata de cel putin 8% anul viitor, iar in 2011 vremsa ajungem la 12-15%", a adaugat el. Glykas a mai spus ca lansareaiPhone "a deschis drumul" catre consumatori si nu a afectatvanzarile HTC. Oficialii companiei au estimat pretul mediu aldispozitivelor la 450 de euro pentru Romania. Desi nu au precizatcifra exacta, conform calculelor, reprezentantii HTC se asteapta lao cifra de afaceri de aproximativ 3,6 milioane de euro pe piatalocala in acest an. "In patru-cinci ani, totul va fi smartphone, nuva mai exista aceasta diferenta intre dispozitivele mobile", a maiprecizat Glykas.

In Sud-Estul Europei, compania acoperea 16 tari cu 105 milioane deoameni si 105% abonamente (respectiv 110 abonamente). Oficialii ausustinut ieri ca firma s-a extins la 33 de tari cu 520 de milioanede oameni si 105% abonamente (546 de abonamente). Prima campanieglobala de advertising pentru HTC va fi lansata in urmatoarelesaptamani in 20 de tari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO