HTC mizeaza pe patru dispozitive noi pentru sezonul sarbatorilor

Autor: Andrei Constantinescu 25.11.2009

Oficialii companiei taiwaneze HTC (High Tech Computer), cel mai mare producator de smartphone-uri cu Windows Mobile, mizeaza pe cele patru noi aditii ale portofoliului HTC, respectiv Hero, Touch 2, HD2 si Tatoo, pentru vanzarile din trimestrul al patrulea. Pe piata locala, dispozitivele Hero si Touch2 sunt distribuite de Orange, iar HD2 de Vodafone.

Pana in prezent, cel mai bine vandut dispozitiv al firmei, pe piata locala, a fost Diamond, care de la lansare pana in prezent a fost vandut in 16.000 de exemplare, urmat de HD.
HTC a raportat o cota de piata de 3-4% in 2009 pe piata locala de smartphone-uri si intentioneaza sa isi dubleze cota de piata anul viitor. "Piata din Romania de smartphone-uri are aproximativ 200.000 de unitati si cu siguranta va creste anul viitor", a declarat Nikitas Glykas, manager de regiune pentru Europa de Sud-Est.

"Vrem o cota de piata de cel putin 8% anul viitor, iar in 2011 vrem sa ajungem la 12-15%", a adaugat el. Glykas a mai spus ca lansarea iPhone "a deschis drumul" catre consumatori si nu a afectat vanzarile HTC. Oficialii companiei au estimat pretul mediu al dispozitivelor la 450 de euro pentru Romania. Desi nu au precizat cifra exacta, conform calculelor, reprezentantii HTC se asteapta la o cifra de afaceri de aproximativ 3,6 milioane de euro pe piata locala in acest an. "In patru-cinci ani, totul va fi smartphone, nu va mai exista aceasta diferenta intre dispozitivele mobile", a mai precizat Glykas.

In Sud-Estul Europei, compania acoperea 16 tari cu 105 milioane de oameni si 105% abonamente (respectiv 110 abonamente). Oficialii au sustinut ieri ca firma s-a extins la 33 de tari cu 520 de milioane de oameni si 105% abonamente (546 de abonamente). Prima campanie globala de advertising pentru HTC va fi lansata in urmatoarele saptamani in 20 de tari.