Retail&Agrobusiness

Business Magazin. Ce se ascunde în spatele imperiului austriac Julius Meinl. Cine este Christina Meinl, cea care reprezintă a cincea generaţie a celebrei familii austriece Julius Minele, şi cum a ajuns să facă afaceri pe piaţa românească

Autor: Ioana Matei

04.05.2024, 22:01 9435

În universul balurilor vieneze, o rochie care lasă glezna la vedere este considerată scurtă şi poate împiedica participarea la bal, iar pantofii care nu sunt negri, lăcuiţi, îl pot lăsa şi aceştia la intrare pe doritorul de ritmuri de vals, chiar dacă a plătit mai mult de 150 de euro pentru bilet. Acestea sunt doar câteva dintre regulile desprinse dintr-o altă epocă, dar care aduc an de an în capitala austriacă turişti dornici să experimenteze întoarcerea în timp. Nicio altă ţară nu organizează baluri la fel de festive ca Viena, iar evenimentele tradiţionale încântă atât localnicii, cât şi oaspeţii din întreaga lume - mai mult de 400 de baluri au loc în Viena în fiecare iarnă, atrăgând iubitori de daons din toate categoriile sociale. Atmosfera specială este creată aici de programul ceremonial şi obiceiurile curţii, care datează din secolul al XVIII-lea: există coduri vestimentare respectate cu stricteţe de participanţi, o fanfară de deschidere, sosirea debutanţilor (tineri care îşi fac pe ritmuri de vals intrarea în societate) şi exclamaţia „Alles Walzer!” (Să dansăm cu toţii valsul!). Ai zice că în epoca AI şi a reţelelor sociale astfel de obiceiuri nu îşi mai au locul – dar iată că tradiţia balului vienez este una care încă rezistă în timp. „Alles!” a răspuns anul acesta chiar Christina Meinl, care purta o rochie albastru roial (creaţia unui designer austriac, aveam să aflu), la îndemnul de la debutul balului Kaffeesiederball – Balul Prăjitorilor de Cafea. Organizat în Palatul Hofburg din Viena, la începutul lunii februarie, evenimentul este susţinut an de an de brandul de cafea dezvoltat de familia Meinl şi aflat sub conducerea celei de-a cincea generaţii. Un context cum nu se poate mai potrivit decât pentru o discuţie cu Christina Meinl, chiar înainte de bal, despre tradiţie, inovaţie şi felul în care familiile din spatele brandurilor europene pot să găsească echilibrul între cele două.

1

Aţi comandat un espresso - câte beţi zilnic? Destul de multe, depinde de ziua respectivă. Dar unul dintre espresso-urile mele preferate este cel pe care îl beau la miezul nopţii, înainte de culcare. Soţul meu şi cu mine bem un espresso şi apoi dormim - observ că mulţi oameni sunt puţin surprinşi de acest obicei. Dar în rest, pe parcursul zilei, la birou, pe măsură ce trece ziua, beau cafea, dar nu doar espresso, uneori este cafea făcută la presa franceză, gustăm diferite tipuri de cafea, încercăm noi ediţii limitate. Deci nu trebuie neapărat să fie mereu un espresso; în acest caz este un espresso. Este întotdeauna vorba despre starea de spirit, despre moment. Cineva pe care îl cunosc a spus cândva: cafeaua îşi alege metoda de preparare, ceea ce îmi place, pentru că există cafele diferite. Dar când vin tipuri de cafea de origine nouă, le gustăm, apoi le gustăm în diferite moduri de preparare. Şi uneori există o metodă de preparare la care eşti uimit, la care corpul cafelei şi armonia ei sunt cu adevărat plăcute. De aceea spun adesea că nu vreau neapărat să definesc imediat cum trebuie preparată cafeaua, trebuie să o gustăm în diferite moduri.

2

La ce se referă  sloganul companiei, „mai mult decât un moment”? „Mai mult decât un moment” înseamnă mai multe lucruri. Numărul unu: Cafeneaua Vieneză înseamnă, încă din secolul trecut, să-ţi acorzi timp, să stai lângă cafea. Stilul italian înseamnă să bei o cafea şi să pleci. Stilul vienez înseamnă să stai jos şi să te bucuri. Şi să creezi amintiri - este mai mult decât un moment. Toţi ne amintim o conversaţie, un râs, un contact vizual. Tot timpul sunt momente pe care ni le amintim. Şi evident, cu o moştenire de 160 de ani, (brandul nostru - n.red.) este mai mult decât un moment.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro


„Am mers într-un colt de clădire, faţada nu părea prea impresionantă. Am intrat şi am găsit însă cea mai bună maşină de cafea de pe piaţă. Şi cănile erau speciale şi am spus: „Wow, îmi plac cănile tale”. Şi proprietarul a spus: „Da, le-am adus din Australia pentru că mi se par frumoase”. Şi asta pentru mine simbolizează România.”

Christina Meinl, Managing Director, Julius Meinl Austria

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO