ZF Private health

ZF Private Health. Cum va arăta abonatul viitorului? Serviciile de psihoterapie, stomatologie şi kinetoterapie vor fi cerute tot mai mult de către angajaţi

17.05.2024, 00:07 Autor: Georgiana Mihalache

Georgiana Andrei, directorul de vânzări al diviziei de abonamente din cadrul reţelei private de sănătate Regina Maria: „Ne uităm să înţelegem ce se întâmplă în afara României şi să creăm produse inovative“.

Piaţa abonamentelor de sănă­tate, cu o istorie de 27 de ani în România, se transformă în funcţie de nevoile angajaţilor în ceea ce priveşte serviciile medi­cale pe care le pot accesa. Astfel, în ultimii ani, au devenit din ce în ce mai căutate domeniile psihoterapiei, oamenii fiind tot mai afectaţi de stres, burn-out, dar şi kinetoterapia, pentru a combate seden­tarismul. Georgiana Andrei, directorul de vânzări al diviziei de abonamente din cadrul reţelei private de sănătate Regina Maria, a explicat în cadrul emisiunii ZF Private Health cum evoluează trendurile în domeniul abonamentelor.

„Probabil că abonatul viitorului va avea zona de psihoterapie inclusă. Noi acum am ajuns la 200.000 de abonamente care includ cel puţin trei sesiuni de psihoterapie. Zona de dental, de spi­talizare vor fi acoperite şi cred că va creşte acope­rirea pe zona de kineto­tera­pie, suntem destul de seden­tari, stăm mult în birou. Zona de kineto este chiar şi pentru cei din fabrici, unde să ridici corect o greutate este extrem de important şi poate avea repercusiuni importante asupra sănătăţii tale“, a spus Georgiana Andrei.

Ca trenduri care vin din afara ţării şi sunt preluate şi de România, reprezentanta reţelei Regina Maria vede zona de wellbeing, starea de bine a angajaţilor, un domeniu în continuă creştere. În plus, digitalizarea şi inteligenţa artificială vor face parte din viaţa noastră, crede ea.

„Zona de nutriţie este un subiect des­pre care vorbim, zona de genetică, analize genetice care te ajută să înţelegi mai bine ce are nevoie corpul tău. Cred că zona de spitalizare va fi din ce în ce mai acoperită de de angajatori odată şi cu îmbătrânirea populaţiei“, a com­pletat Georgiana Andrei.

În România sunt în total peste 2 mili­oane de abonamente medicale, iar reţeaua Regina Maria are peste 850.000 dintre acestea. Pandemia a venit cu o conştienti­zare mai mare privind importanţa sănătăţii.

Acest lucru se vede în prezent, în contextul în care anul 2023 şi începutul lui 2024 au fost nişte perioade bune pentru dezvoltarea portofoliului de abonamente al reţelei Regina Maria. „Dacă mă uit la clienţii pe care noi i-am adus în acest început de an, mai mult de jumătate din ei sunt angajaţi care nu au avut niciun fel de beneficii până acum, fie erau companii care nu ofereau acest beneficiu sau companii care poate ofereau acest beneficiu pentru un număr limitat de angajaţi şi acum au extins la toţi angajaţii“, spune Georgiana Andrei.

Cele mai accesate servicii pe abona­ment sunt cele de ginecologie, ORL, gastro, dermato, medicina internă şi cu medicina generală. În plus, şi imagistica medicală şi analizele de laborator reprezintă o pondere semnificativă.

„În ultimele şase luni, numărul de servi­cii accesate pe zona de psihoterapie a cres­cut cu 50% în reţea. Este o creştere impor­tan­tă, arată printre pacienţii noştri această normalizare a mersului la psihoterapeut, nu mai există o stigmă. Iarăşi, dacă mă uit la servicii, zona de dental este o zonă din ce în ce mai cerută“, a mai precizat Georgiana Andrei.

Ea a adăugat că preţul mediu de 100 de lei pe un pachet de abonamente medicale îl ajută pe abonat să economisească în medie 3.500 de lei dacă foloseşte beneficiile abonamentului.

Angajaţii din IT sunt cei care au cea mai mare rată de adopţie a serviciilor oferi­te pe abonament, urmaţi de cei din banking. În plus, operatorul medical a mers cu pa­chete gândite şi pentru oamenii din fabrici.

„Astăzi, din portofoliul nostru undeva peste 40% din angajaţii care au abona­men­te sunt din fabrici şi vedem o creştere a ratei de consum şi în fabrici. Noi vedem per total, la nivel de portofoliu, creşterea cu 40% al consumului versus perioada de acum cinci ani“, a mai spus Georgiana Andrei.

Peste 600 de angajaţi sunt în divizia de abonamente a reţelei Regina Maria, o parte fiind echipa medicală. În total, sunt şase cli­nici dedicate doar medicinei muncii şi peste 80 de cabinete chiar la sediul companiilor, pentru a uşura mersul la medic.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Banca Transilvania Regina Maria