Fiecare român consumă în medie anual circa 30 de napolitane de 20 de grame, pe o piaţă unde produsele vrac reprezintă încă mai mult de un sfert din volumele totale de napolitane comercializate pe piaţă, arată o analiză a ZF.
Piaţa napolitanelor se ridică la circa 12.000 de tone pe an şi 55 de milioane de euro anual şi reprezintă 10% din piaţa totală a dulciurilor, conform estimărilor făcute anterior de Nestlé România.
„Evoluţia cumpărăturilor destinate consumului casnic pentru napolitane şi cafea arată o creştere a segmentului produselor ambalate în volum în 2013 comparativ cu anul 2012. Conform datelor GfK Consumer Panel Services segmentul produselor vrac urmează un trend descendent, acoperind 33% din piaţa de napolitane în volum în 2013, în scădere de la 35%“, au declarat reprezentanţii Nestlé România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa napolitanelor.
Şi grupul elveţian este prezent pe piaţa locală a napolitanelor vrac cu brandul Joe pe care l-a achiziţionat în anul 2001 alături de fabrica din Timişoara de la antreprenorul român Florentin Banu.
Românii sunt pe ultimele locuri în ceea ce priveşte cheltuielile cu mâncarea ambalată, iar acest lucru poate fi pus pe seama evaziunii fiscale pe unele segmente precum carnea sau lactatele, a vânzării de alimente vrac, dar şi a autoconsumului, întâlnit în special în mediul rural.
Totodată, preţul este un factor important atunci când un român este pus să aleagă între un produs vrac şi unul ambalat.