ZF 24

Media Galaxy a investit peste 1 mil. euro într-o platformă IT care va integra achiziţiile online şi offline ale clienţilor. Ostahie: Miza este expansiunea regională

Dan Ostahie

Dan Ostahie

Autor: Adrian Seceleanu

22.09.2015, 13:15 1788

Reţeaua de magazine Media Galaxy, parte a grupului Altex, a investit din anul 2013 până în prezent peste 1 milion de euro într-o nouă platformă de IT care îi va permite retailerului să integreze procesele de vânzare online şi offline, iar clienţilor să acceseze online întreg istoricul de achiziţii indiferent de canalul utilizat - un magazin clasic sau platforma online, a declarat în cadrul unei conferinţe Dan Ostahie, proprietar şi CEO al Media Galaxy.

“Suntem primii de pe piaţa din România care implementează o strategie omnichannel. Suntem aproape de momentul în care vom integra istoricul de cumpărări online şi offline al clienţilor. Nu este o schimbare bruscă de strategie, este rezultatul unor cercetări şi al unor remodelări ale businessului. Este şi un moment legat de piaţă, de creştera consumului, a economiei”, a declarat Dan Ostahie. El a precizat că investiţia se ridică la peste 1 milion de euro din anul 2013 până în prezent, fără ca aceasta să fie finalizată.

“Suntem în schimbare completă de software. Anul viitor clienţii vor putea plăti la casa de marcat cu contul bancar şi parola. Am investit peste un milion de euro, dar este doar începutul”. Platforma ar urma să fie complet funcţională anul viitor, a adăugat el.

Miza dezvoltării acestei platforme IT este expansiunea regională a declarat Dan Ostahie.

“Miza cea mare pentru Media Galaxy este implementarea unui sistem omnichannel complet, care să servească drept trambulină pentru expansiunea regională. Vrem o platformă de IT solidă care să poată acomoda aceste date, dar care să poată fi extinsă în ţările din regiune. Obiectivul cel mai dificil este ca infrastructura IT să fie solidă şi să susţină dezvoltarea astfel încât un număr mare de tranzacţii să se regăsească pe această platformă şi să le poată integra”.

Ostahie nu a oferit detalii despre pieţele din regiune vizate, menţionând doar că planul la acest moment este ca Media Gaaxy să deschidă iniţial un magazin online iar dacă acesta are succes retailerul urmând să meargă şi cu magazine clasice.

Anul acesta reţeaua de magazine Media Galaxy va genera aproximativ 30% din businessul Altex, respectiv circa 150 de milioane de euro. Vânzările online reprezintă circa 10% din businessul Media Galaxy, conform lui Dan Ostahie. Faţă de anul precedent vânzările sunt în creştere cu aproximativ 30%, a adăugat el. “Creşterea din acest an are şi o componenta generată de creşterea de la nivelul pieţei”.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO