ZF 24

iStyle România a vândut produse Apple de 9 mil. euro în 2013. iPad-urile au fost pe primul loc

iStyle România a vândut produse Apple de 9 mil. euro...

Autor: Ioana Nita

21.01.2014, 00:08 292
Reţeaua de magazine iStyle România, unul dintre cei mai mari reselleri ai Apple pe piaţa locală, a încheiat anul trecut cu afaceri de aproximativ 9 milioane de euro, la acelaşi nivel cu 2012, cele mai bine vândute produse fiind tabletele iPad, urmate de laptopurile MacBook Air şi MacBook Pro Retina, a declarat pentru ZF Dora Popeneciu, directorul general al companiei.
 
„Cel mai bine s-au vândut iPad-urile, după care calculatoarele MacBook Air, MacBook Pro Retina şi după aceea iMac-urile. Dacă am fi avut stoc pe măsura cererii, am fi clasat iPhone-ul pe locul doi la vânzări, după iPad-uri. Odată ce omul e prins în lumea Apple, după ce îşi cumpără un iPhone sau un iPad, acesta revine pentru a cumpăra şi un calculator“, a declarat proprietarul reţelei iStyle.
 
Ea a explicat că iStyle nu poate importa direct iPhone-urile, pentru că Apple permite realizarea acestei operaţiuni doar prin intermediul unei companii de telecom.
 
„Noi cumpărăm prin Vodafone iPhone-urile, nu le putem importa direct, şi depindem astfel de cât decide Vodafone să lase spre vânzarea la liber. Noi primim o cotă mică“, a punctat directorul general al iStyle România. Ea nu a precizat câte iPad-uri sau iPhone-uri a vândut iStyle. Anual, potrivit estimărilor de pe piaţă, în România se vând câteva zeci de mii de iPad-uri şi câteva zeci de mii de iPhone-uri.
 
Din luna februarie, distribuitorul Apple va aduce în România şi dispozitivele MacPro pentru care compania a primit deja precomenzi. MacPro este practic o unitate centrală cu o formă rotundă de dimensiuni reduse (25,1 cm înălţime, 16,7 cm diametru şi 5 kg greutate) care este disponibilă în varianta cu procesor quad-core sau 6-core şi care are un preţ de 3.000-4.000 de dolari (în SUA), în funcţie de specificaţiile tehnice.
 
În ceea ce priveşte vânzările iStyle de anul trecut, Popeneciu a precizat că nu a putut înregistra creşterea aşteptată fiindcă nu a găsit spaţiile comerciale potrivite pentru a putea extinde reţeaua.
 
„Voiam să mai deschidem încă două magazine anul trecut, însă nu am găsit spaţiile comerciale potrivite pentru că acestea trebuie să îndeplinească condiţiile Apple legate de trafic, dimensiuni, locuri de parcare“, a punctat ea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO