ZF 24

Costin, fostul sef al Interakt: Daca nu vindeam catre Adobe, sigur ne torpila criza

Costin, fostul sef al Interakt: Daca nu vindeam catre Adobe sigur ne torpila criza
15.09.2009, 13:50 184

Alexandru Costin, unul dintre fondatorii companiei locale desoftware Interakt Online, care a fost preluata in 2006 de gigantulamerican Adobe, poveste intr-un mesaj publicat pe blogul firmei ca a fost inspirat savanda producatorul de soft care altfel ar fi fost "torpilat decriza" si despre exprienta dificila a integrarii in cadrul uneicorporatii.

Costin povesteste ca la inceput a refuzat sa accepte ideea caAdobe a venit in Romania in principal datorita costurilor mici. "Dece a venit Adobe in Romania? Motivul era simplu, avea nevoie de oprezenta in Europa de Est pentru a-si consolida produsele curentepentru regiunea asta. Deci - a venit ca sa faca globalizare deproduse intr-o zona cu un cost de engineering scazut. Am refuzatmult timp sa accept acest lucru. Noi (InterAKT) nu ne vindem pentruorgane, suntem un alergator de curse si vrem sa ne vindem pentruperformanta. Modul asta de denial m-a ajutat totusi sa trec pesteinceputuri, ba mai mult, m-a ajutat sa transform Adobe Romania inceva mai bun decat scopul original pentru care fuseseramcumparati", explica seful Adobe Romania.

El explica, de altfel, ca in contractul initial cu Adobe existao clauza care il obliga sa ramana in firma cel putin doi ani, insael a ales sa-si continue mandatul in cadrul firmei.

Costin spune ca a avut nevoie de doi ani de zile pentru aintelege cum functioneaza o corporatie, cum se scrie un plan deoperatiuni si ca a fost socat de cat de mult este utilizat e-mailulin cadrul corporatiei.

"Al doilea lucru care m-a socat a fost suprautilizareaOutlookului. Si la InterAKT aveam un program destul de incarcat,muncind cam toata ziua, (si seara si de fapt si in weekend, lucrupe care nu prea il mai fac de cand cu Adobe) dar fara a avea unprogram foarte clar. In Adobe nu se poate sa coordonezi colaborareafara ajutor (si poate ca de fapt depinde de marimea organizatiei).Trebuie sa comunici foarte mult cu foarte multa lume, si asta nu sepoate face fara multe sedinte. Multe sedinte. Cam 4-6 ore pe zi opetrec in sedinte, mare parte locale si in parte cu colegii din US.Si nu poti face asta fara o gestiune de fier a calendarului, siOutlook este foarte bun la asta".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO