Costin, fostul sef al Interakt: Daca nu vindeam catre Adobe, sigur ne torpila criza

Autor: Adrian Stefan Seceleanu 15.09.2009

Alexandru Costin, unul dintre fondatorii companiei locale de software Interakt Online, care a fost preluata in 2006 de gigantul american Adobe, poveste intr-un mesaj publicat pe blogul firmei ca a fost inspirat sa vanda producatorul de soft care altfel ar fi fost "torpilat de criza" si despre exprienta dificila a integrarii in cadrul unei corporatii.

Costin povesteste ca la inceput a refuzat sa accepte ideea ca Adobe a venit in Romania in principal datorita costurilor mici. "De ce a venit Adobe in Romania? Motivul era simplu, avea nevoie de o prezenta in Europa de Est pentru a-si consolida produsele curente pentru regiunea asta. Deci - a venit ca sa faca globalizare de produse intr-o zona cu un cost de engineering scazut. Am refuzat mult timp sa accept acest lucru. Noi (InterAKT) nu ne vindem pentru organe, suntem un alergator de curse si vrem sa ne vindem pentru performanta. Modul asta de denial m-a ajutat totusi sa trec peste inceputuri, ba mai mult, m-a ajutat sa transform Adobe Romania in ceva mai bun decat scopul original pentru care fuseseram cumparati", explica seful Adobe Romania.

El explica, de altfel, ca in contractul initial cu Adobe exista o clauza care il obliga sa ramana in firma cel putin doi ani, insa el a ales sa-si continue mandatul in cadrul firmei.

Costin spune ca a avut nevoie de doi ani de zile pentru a intelege cum functioneaza o corporatie, cum se scrie un plan de operatiuni si ca a fost socat de cat de mult este utilizat e-mailul in cadrul corporatiei.

"Al doilea lucru care m-a socat a fost suprautilizarea Outlookului. Si la InterAKT aveam un program destul de incarcat, muncind cam toata ziua, (si seara si de fapt si in weekend, lucru pe care nu prea il mai fac de cand cu Adobe) dar fara a avea un program foarte clar. In Adobe nu se poate sa coordonezi colaborarea fara ajutor (si poate ca de fapt depinde de marimea organizatiei). Trebuie sa comunici foarte mult cu foarte multa lume, si asta nu se poate face fara multe sedinte. Multe sedinte. Cam 4-6 ore pe zi o petrec in sedinte, mare parte locale si in parte cu colegii din US. Si nu poti face asta fara o gestiune de fier a calendarului, si Outlook este foarte bun la asta".