Profesii

Tinerii stiu ce vor, dar nu au idee cat costa

25.10.2004, 00:00 24



Cum se vad tinerii romani peste 10-15 ani? Independenti din punct de vedere financiar, avand popriul business, o casa frumoasa, o masina si facandu-si cumparaturile la Paris. Din datele detinute de Junior Achievement Romania (JAR), organizatie nonguvernamentala care deruleaza programe de educatie financiara, reiese faptul ca tinerii stiu ce isi doresc, dar nu stiu cum sa ajunga la acele lucruri, nu stiu sa-si defineasca prioritatile si nu au deloc idee care sunt costurile necesare pentru a accede la cariera mult visata.



Impreuna cu Citigroup Romania, JAR a inceput derularea programului educational "Proiectul tau: Viitorul", care-si propune sa-i invete pe tinerii intre 10 si 22 de ani cum sa-si construiasca si sa-si planifice viata si viitorul prin dezvoltarea capacitatii de a intelege propriul sistem de valori, optiunile profesionale, dar si conceptele esentiale care stau la baza economiei, finantelor si afacerilor, precum si costurile educatiei si deciziilor din viata.



La etapa pilot a programului (pana in decembrie) vor participa peste1.000 de elevi, urmand ca numarul acestora sa creasca. Atat elevii cat si profesorii vor avea acces la metode de predare noi si originale, la instrumente care le vor permite sa inteleaga si sa-si insuseasca concepte precum valori personale, optiuni de cariera, gestionarea banilor, vor dobandi abilitati sporite de adaptare la economia de piata, de constientizare a costurilor educatiei si ale vietii.



"Vrem sa-i invatam pe tineri ca inainte sa-si proiecteze un business plan, sa-si proiecteze o strategie de viata. Mai exact sa le oferim solutii pentru facilitarea accesului la informatie economica curenta, sa ii sprijinim in dezvoltarea de abilitati necesare ocuparii unui loc de munca si, prin proiectele pe care le propunem, sa reducem numarul de tineri care parasesc definitiv tara", explica Stefania Popp, director executiv al JAR.



Programul este finantat de Citigroup Romania, prin Fundatia Citigroup care a acordat pentru inceput 10.000 de dolari, necesari editarii de manuale. In premiera in Romania, in cadrul acestui program se vor introduce la orele de curs folosirea de articole din presa de business ca modalitate de conectare a orelor de economie cu mediul economic actual prin "The Economics Journal Classroom edition". "Pentru prima data acest concept a fost introdus de Junior Achievement si Wall Street Journal in Statele Unite ale Americii. In Romania, avem deja raspunsuri pozitive de la doua ziare de specialitate si speram sa fie si altele care sa ni se alature", spune Popp.



Pe parcursul derularii programului, structurat pe module, profesionistii Citigroup Romania vor oferi tinerilor o parte din experienta lor, in calitate de consultanti voluntari. Ei vor dezbate cu elevii subiecte variate care vor include istorii de succes, gestionarea banilor, abilitati necesare pentru functii de conducere, aspecte derivate din domeniul financiar si al economiei de piata.



"Acest proiect este o noua oportunitate pentru elevii si studentii nostri sa acumuleze cunostinte si sa-si dezvolte aptitudini de care Romania viitorilor leaderi are nevoie. Citigroup cunoaste profesionalismul si beneficiile aduse de programele JAR si, de aceeea, timp de patru ani a continuat sa sprijine financiar si prin voluntari activitatea acestei organizatii", a declarat Witold Zielinski, presedintele Citibank Romania.



Fundatia Citigroup si-a propus sa se implice financiar pe parcursul urmatorilor 10 ani in dezvoltarea programelor de educatie financiara din intreaga lume. De-a lungul acestor ani, Citigroup si Fundatia Citigroup vor aloca proiectelor educationale aproximativ 200 de millioane de dolari, vor crea organizatii, precum Office of Financial Education, care sa sustina dezvoltarea educatiei financiare si vor dezvolta strategii care sa incurajeze participarea celor 275,000 de angajati Citigroup din toata lumea sa participe, ca voluntari, in proiecte educationale sau in proiecte caritabile initiate de organizatiile non profit. diana.sava@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO