Retailerul suedez de fashion H&M a deschis ieri primul său magazin stradal din România, pe strada Lipscani din Bucureşti, ajungând la o reţea de 28 de unităţi la nivel naţional.
„Lansarea primului nostru magazin stradal reprezintă un moment important în evoluţia companiei pe piaţă. Suntem primul mare retailer de fashion care inaugurează un magazin în centrul istoric al Capitalei“, a declarat Ralf Wein, country manager al H&M România.
Noul magazin are o suprafaţă de aproximativ 1.800 metri pătraţi, dispuşi pe două etaje şi parter, şi 20 de angajaţi. Unitatea cuprinde colecţiile pentru bărbaţi, femei, adolescenţi şi cea de decoraţiuni interioare, cu excepţia celei pentru copii.
Pe Lipscani sunt în prezent 51 de clădiri care au spaţii comerciale cu o suprafaţă de circa 19.000 de metri pătraţi, echivalentul unui centru comercial de dimensiunile fostului City Mall, dar 11 clădiri necesită investiţii în renovare sau consolidare, potrivit unui studiu al firmei de consultanţă imobiliară Colliers. Dintre brandurile care au magazine şi în malluri, pe Lipscani mai sunt prezente şi Adidas, Lashez sau Penti, iar anul viitor şi turcii de la Koton vor deschide o unitate.
Pentru decembrie H&M are în plan deschiderea unui magazin în Iris Shopping Center din Titan şi a altei unităţi în Galaţi şi va încheia anul cu 30 de magazine în România.
De asemenea, H&M va extinde cu 800 de metri pătraţi magazinul din AFI Cotroceni. Prin deschiderile de magazine din acest an, numărul angajaţilor H&M România va ajunge la circa 700 de persoane la sfârşitul anului, cu 100 mai multe decât în 2012. În anul fiscal 2012, H&M şi-a dublat vânzările pe piaţa românească, la 635 milioane coroane suedeze (74 milioane euro), după deschiderea a opt magazine.
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 08.11.2013
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels