H&M termină anul cu 30 de magazine. Ieri a bifat Lipscaniul

Autor: Ana Maria Petcana 07.11.2013

Retailerul suedez de fashion H&M a deschis ieri primul său magazin stradal din Ro­mânia, pe strada Lipscani din Bucu­reşti, ajungând la o reţea de 28 de unităţi la nivel naţional.

„Lansarea primului nostru magazin stradal reprezintă un moment im­por­tant în evoluţia companiei pe piaţă. Suntem primul mare retailer de fashion care inaugurează un magazin în centrul istoric al Capitalei“, a declarat Ralf Wein, coun­try manager al H&M Ro­mânia.

Noul ma­gazin are o supra­faţă de aproximativ 1.800 metri pătraţi, dispuşi pe două etaje şi parter, şi 20 de angajaţi. Unitatea cuprinde colecţiile pentru bărbaţi, femei, ado­lescenţi şi cea de decoraţiuni interioare, cu excep­ţia celei pentru copii.

Pe Lipscani sunt în pre­zent 51 de clădiri care au spa­ţii comer­ciale cu o suprafaţă de circa 19.000 de metri pă­traţi, echi­valentul unui cen­tru co­mercial de dimen­siunile fos­tului City Mall, dar 11 clădiri necesită investiţii în renovare sau consolidare, potrivit unui studiu al firmei de consul­tanţă imo­biliară Colliers. Dintre brandurile care au magazine şi în mal­luri, pe Lipscani mai sunt prezente şi Adidas, Lashez sau Penti, iar anul viitor şi turcii de la Koton vor deschide o unitate.

Pentru decembrie H&M are în plan deschiderea unui magazin în Iris Shopping Center din Titan şi a altei unităţi în Galaţi şi va încheia anul cu 30 de magazine în România.

De asemenea, H&M va extinde cu 800 de metri pă­traţi magazinul din AFI Cotro­ceni. Prin deschide­rile de maga­zine din acest an, numărul angajaţilor H&M Ro­mânia va ajunge la circa 700 de persoa­ne la sfârşitul anului, cu 100 mai multe decât în 2012. În anul fiscal 2012, H&M şi-a du­blat vânzările pe piaţa româ­nească, la 635 milioane coroane suedeze (74 milioane euro), după deschiderea a opt magazine.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 08.11.2013