Business Internaţional

Diageo a plătit 2 mld. dolari pe rachiul turcesc

Autor: Livadariu Andreea

21.02.2011, 23:53 85

Diageo, producătorul britanic de băuturi alcoolice ce deţinebranduri precum whiskey-ul Johnnie Walker şi vodka Smirnoff, vacumpăra cu 2 mld. dolari (1,55 mld. euro) Mey Icki, una dintre celemai mari companii de profil din Turcia, scrie Bloomberg.

Compania a fost vândută de către fondul de investiţii TPG, carea cumpărat-o în 2006 pentru 810 mil. dolari. Achiziţia ajutăcompania britanică să intre în posesia unei reţele vaste dedistribuţie într-o ţară unde consumul privat este estimat săcrească cu o rată dublă faţă de cea a economiei (estimată la 7-8%pentru 2010).

Mey Icki, cu o cifră de afaceri de peste 350 mil. euro pe an,controlează în Turcia 70% din piaţa de raki, băutură alcoolică pebază de anason şi 65% din piaţa de vodcă, conform declaraţiilordirectorului executiv Galip Yorgancioglu.

"Investiţia reprezintă continuarea strategiei noastre prin caredorim să extindem prezenţa Diageo pe pieţele emergente, precumChina şi Vietnam, în cadrul cărora clasa de mijloc câştigăproporţii", a declarat Paul Walsh, directorul executiv alcompaniei. Diageo are o valoare de piaţă de 30 miliarde de liresterline (35,8 mld. euro).

Diageo are în plan noi achiziţii în ţări cu creştere economicărapidă, fiind în negocieri pentru achiziţia unui pachet de acţiuniîn cadrul grupului Sichuan Chengdu Quanxing care produce baiju, obăutură tradiţională în China.

Iniţial, fondul de investiţii TPG plănuia vânzarea unui pachetde 25% din acţiunile Mey Icki prin intermediul unei oferte publiceiniţiale. TPG a achiziţionat în anul 2006 un pachet de acţiuni de90% în cadrul companiei turceşti pentru 810 milioane de dolari(597,3 milioane de euro), de la un distribuitor local de băuturicare în anul 2003 a cumpărat Mey Icki de la stat pentru 292 demilioane de dolari (215,3 milioane de euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO