Business Internaţional

Cea mai prestigioasa revista de afaceri, BusinessWeek, va deveni Bloomberg BusinessWeek

Cea mai prestigioasa revista de afaceri, BusinessWeek, va deveni Bloomberg BusinessWeek
14.10.2009, 23:25 199

Publisherul McGraw Hill, proprietar al agentiei de ratingStandard & Poor, va vinde publicatia BusinessWeek catrecompania specializata pe date financiare Bloomberg. Achizitia vaconsolida portofoliul de produse online, de televiziune si celeaccesibile de pe telefonul mobil, a declarat Peter Grauer,presedintele Bloomberg.

Achizitia cuprinde atat revista ce apare in format print, cat sisite-ul businessweek.com. Termenii si conditiile tranzactiei, ceurmeaza a fi incheiata pe 1 decembrie, nu au fost dezvaluite, insaexista surse apropiate care spun ca Bloomberg ar fi dispus saplateasca pana la 5 mil. dolari si sa preia obligatii financiare invaloare de peste 10 mil. dolari, inclusiv plati compensatoriipentru angajatii BusinessWeek care si-ar putea pierde slujba. Executivii Bloomberg au spus ca nu s-a luat nici o decizieprivind numarul de angajati, scrie Bloomberg.

Revista se va numi Bloomberg BusinessWeek

"Cumparam BusinessWeek pentru a ii consolida pozitia pe piata",a spus Daniel Doctoroff, presedintele Bloomberg. "Noi intentionamsa preluam un brand cu traditie pe care ulterior sa il transformamin cea mai buna publicatie saptamanala de business". Revista isi vamodifica si numele in Bloomberg Business Week.

McGraw-Hill, companie cu sediul la New York, a anuntat in lunaiulie ca analiza o serie de optiuni strategice pentru publicatiasaptamanala, dupa ce cererea pentru publicitate s-a redus, iartirajul a scazut puternic. BusinessWeek este parte a diviziei demedia si informatii financiare a grupului McGraw-Hill, cea mai micadintre cele trei divizii dupa cele de servicii financiare sieducatie. Norman Pearlstine, managerul responsabil de continut laBloomberg, va deveni presedintele BusinessWeek. Bloomberg siBusinessWeek se bazeaza pe resurse complementare, cu ajutorulcarora pot crea un nou model de revista, potrivit declaratiilorsale.

Veniturile din publicitate ale BusinessWeek au scazut cu 32% inprimele noua luni ale acestui an, pana la 112,6 mil. dolari (76,1mil. euro), de la 164,4 mil. dolari (111,2 mil. euro) in urma cu unan, potrivit datelor Publishers Informations Bureau. Declinul estecomparabil cu cel suferit de industrie, de 20%.

McGraw-Hill a anuntat intr-o alta declaratie ca vanzareaBusinessWeek va permite companiei sa se concentreze pe consolidareacelorlalte branduri. Grupul mai detine Platts si J.D.Power andAssociates.

Achizitie strategica pentru Bloomberg

Fondata in 1929, BusinessWeek are saptamanal peste 4,7 milioanede cititori din 140 de tari, potrivit informatiilor de pe site-ulrevistei.

Bloomberg, furnizorul de informatii financiare si stiri cusediul la New York, a fost fondat in 1981 de primarul NewYork-ului, Michael Bloomberg, si este compania-mama a BloombergNews. Desi grupul detine posturi de radio si de televiziune,Bloomberg transmite in principal informatii financiare prinintermediul a 300.000 de terminale speciale, care se regasesc celmai adesea in bancile de investitii si in companiile din sectorulfinanciar. Compania mai publica si o revista lunara.

"BusinessWeek, cu continutul sau extraordinar si cu viziunea saasupra economiei si a companiilor, reprezinta o oportunitate uriasapentru Bloomberg News sa ii atraga pe strategii din cele maiimportante industrii", a spus Matthew Winkler, redactor-sef alBloomberg News.

Aceasta este prima achizitie a Bloomberg, desi a incheiatanterior acorduri cu publicatiile din presa scrisa pentru a ledistribui articolele.

Actiunile McGraw-Hill au pierdut 11 centi, pana la 28,32 dolariper actiune la New York Stock Exchange. In acest an pretulactiunilor a crescut cu 22%.

Anul trecut Business Week a pierdut 43 mil. dolari (29 mil.euro), iar in acest an pierderile sunt asteptate sa depaseasca 60mil. dolari (40,6 mil. euro), potrivit surselor apropiate. VanzareaBusinessWeek vine intr-un moment dificil pentru industrie, CondeNast inchizand patru reviste, printre care si venerabila Gourmet.Afectate de scaderea veniturilor din publicitate si a numarului decititori, multe publicatii au fost inchise, iar altele au redusnumarul de angajati.

Omul din spatele Bloomberg

Cu o avere estimata la 16 mld. dolari, Michael Bloomberg esteclasat de revista Forbes pe pozitia a 17-a in topul din 2009 alcelor mai bogati oameni din lume, fiind de asemenea cel mai bogatom din New York. Are 67 de ani si este primar al New York-ului din1 ianuarie 2002. Candideaza acum pentru al treilea madat. Estefondatorul Bloomberg, grup pe care il controleaza si in prezent,detinand 88% din actiunile companiei cu ajutorul careia a obtinutcea mai mare parte a averii sale.

Bloomberg

  • Este o companie de informatii, stiri si software din domeniulfinanciar.
  • A fost infiintat in 1981 de catre Michael Bloomberg, primarulNew York-ului.
  • Detine o cota de piata de aproximativ 33%, similara cu cea aagentiei de presa Thomson Reuters.
  • Are un staff de 2.200 de jurnalisti, comparativ cu 3.000 laAssociated Press.
  • Este prezenta atat pe web, cat si pe scena radio si ceaTV.

BusinessWeek

  • A fost infiintata in 1929 cu numele de The Business Week.
  • In primul numar al revistei, cititorii erau avertizati ca bursava suferi o ajustare in viitorul apropiat. La doua luni dupa acestavertisment avea loc crahul din 1929.
  • Are 4,7 milioane de cititori pe editie in 140 de tari.
  • La inceputul acestui an avea 425 de angajati, insa numarulacestora este posibil sa fi scazut ca urmare a unui proces derestructurare.
  • BusinessWeek a pierdut 43 mil. dolari in 2008, iar in acest anpierderile sunt asteptate sa depaseasca 60 mil. dolari, potrivitsurselor apropiate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO