Cea mai prestigioasa revista de afaceri, BusinessWeek, va deveni Bloomberg BusinessWeek

Autor: Cristina Roşca 14.10.2009

Publisherul McGraw Hill, proprietar al agentiei de rating Standard & Poor, va vinde publicatia BusinessWeek catre compania specializata pe date financiare Bloomberg. Achizitia va consolida portofoliul de produse online, de televiziune si cele accesibile de pe telefonul mobil, a declarat Peter Grauer, presedintele Bloomberg.

Achizitia cuprinde atat revista ce apare in format print, cat si site-ul businessweek.com. Termenii si conditiile tranzactiei, ce urmeaza a fi incheiata pe 1 decembrie, nu au fost dezvaluite, insa exista surse apropiate care spun ca Bloomberg ar fi dispus sa plateasca pana la 5 mil. dolari si sa preia obligatii financiare in valoare de peste 10 mil. dolari, inclusiv plati compensatorii pentru angajatii BusinessWeek care si-ar putea pierde slujba. Executivii Bloomberg au spus ca nu s-a luat nici o decizie privind numarul de angajati, scrie Bloomberg.

Revista se va numi Bloomberg BusinessWeek

"Cumparam BusinessWeek pentru a ii consolida pozitia pe piata", a spus Daniel Doctoroff, presedintele Bloomberg. "Noi intentionam sa preluam un brand cu traditie pe care ulterior sa il transformam in cea mai buna publicatie saptamanala de business". Revista isi va modifica si numele in Bloomberg Business Week.

McGraw-Hill, companie cu sediul la New York, a anuntat in luna iulie ca analiza o serie de optiuni strategice pentru publicatia saptamanala, dupa ce cererea pentru publicitate s-a redus, iar tirajul a scazut puternic. BusinessWeek este parte a diviziei de media si informatii financiare a grupului McGraw-Hill, cea mai mica dintre cele trei divizii dupa cele de servicii financiare si educatie. Norman Pearlstine, managerul responsabil de continut la Bloomberg, va deveni presedintele BusinessWeek. Bloomberg si BusinessWeek se bazeaza pe resurse complementare, cu ajutorul carora pot crea un nou model de revista, potrivit declaratiilor sale.

Veniturile din publicitate ale BusinessWeek au scazut cu 32% in primele noua luni ale acestui an, pana la 112,6 mil. dolari (76,1 mil. euro), de la 164,4 mil. dolari (111,2 mil. euro) in urma cu un an, potrivit datelor Publishers Informations Bureau. Declinul este comparabil cu cel suferit de industrie, de 20%.

McGraw-Hill a anuntat intr-o alta declaratie ca vanzarea BusinessWeek va permite companiei sa se concentreze pe consolidarea celorlalte branduri. Grupul mai detine Platts si J.D.Power and Associates.

Achizitie strategica pentru Bloomberg

Fondata in 1929, BusinessWeek are saptamanal peste 4,7 milioane de cititori din 140 de tari, potrivit informatiilor de pe site-ul revistei.

Bloomberg, furnizorul de informatii financiare si stiri cu sediul la New York, a fost fondat in 1981 de primarul New York-ului, Michael Bloomberg, si este compania-mama a Bloomberg News. Desi grupul detine posturi de radio si de televiziune, Bloomberg transmite in principal informatii financiare prin intermediul a 300.000 de terminale speciale, care se regasesc cel mai adesea in bancile de investitii si in companiile din sectorul financiar. Compania mai publica si o revista lunara.

"BusinessWeek, cu continutul sau extraordinar si cu viziunea sa asupra economiei si a companiilor, reprezinta o oportunitate uriasa pentru Bloomberg News sa ii atraga pe strategii din cele mai importante industrii", a spus Matthew Winkler, redactor-sef al Bloomberg News.

Aceasta este prima achizitie a Bloomberg, desi a incheiat anterior acorduri cu publicatiile din presa scrisa pentru a le distribui articolele.

Actiunile McGraw-Hill au pierdut 11 centi, pana la 28,32 dolari per actiune la New York Stock Exchange. In acest an pretul actiunilor a crescut cu 22%.

Anul trecut Business Week a pierdut 43 mil. dolari (29 mil. euro), iar in acest an pierderile sunt asteptate sa depaseasca 60 mil. dolari (40,6 mil. euro), potrivit surselor apropiate. Vanzarea BusinessWeek vine intr-un moment dificil pentru industrie, Conde Nast inchizand patru reviste, printre care si venerabila Gourmet. Afectate de scaderea veniturilor din publicitate si a numarului de cititori, multe publicatii au fost inchise, iar altele au redus numarul de angajati.

Omul din spatele Bloomberg

Cu o avere estimata la 16 mld. dolari, Michael Bloomberg este clasat de revista Forbes pe pozitia a 17-a in topul din 2009 al celor mai bogati oameni din lume, fiind de asemenea cel mai bogat om din New York. Are 67 de ani si este primar al New York-ului din 1 ianuarie 2002. Candideaza acum pentru al treilea madat. Este fondatorul Bloomberg, grup pe care il controleaza si in prezent, detinand 88% din actiunile companiei cu ajutorul careia a obtinut cea mai mare parte a averii sale.

Bloomberg

BusinessWeek