Bănci și Asigurări

BRD crede că va găsi câteva zeci de mii de clienţi pentru carduri contactless

Dana Demetrian, director executiv Administrarea Generală a Reţelei BRD

Dana Demetrian, director executiv Administrarea Generală a Reţelei BRD

21.07.2010, 00:00 303

BRD-SocGen, a doua mare bancă locală după active, şi-a plănuitsă vândă anul acesta câteva zeci de mii de carduri contactless -dispozitive care permit realizarea de plăţi foarte rapide laterminale POS speciale, fără să fie necesar contactul fizic sauintroducerea codului PIN.

Banca a lansat acest proiect în primăvară, iar de la jumătatealunii iulie a făcut trecerea la vânzarea generalizată a produsului,prin întreaga reţea.

"Cardul ca instrument pentru retragerea de cash de la ATM nu maiare valoare. Trebuie să vii cu funcţionalităţi practice", spuneDana Demetrian, director executiv al Polului Administrare Generalăa Reţelei BRD. În faza de proiect banca a vândut 2.500 de astfel decarduri, către o clientelă special selectată. În faza de vânzarecomercială, cardul va avea un comision de administrare de 25 de leipe an, similar cu cel al produselor standard. Instrumentul deplată, emis în colaborare cu MasterCard, nu are însă forma unuicard bancar clasic, ci a fost lansat sub formă de sticker, carepoate fi lipit, de exemplu, pe spatele telefonului mobil.Instrumentul permite efectuarea a cel mult trei plăţi consecutive,în valoare de cel mult 100 de lei individual, fără să fie necesarăintroducerea codului PIN. În celelalte cazuri, clientul trebuie săintroducă codul PIN. Sticker-ul vine la pachet cu un card standard,astfel încât clientul să poată retrage bani de la ATM-uri.Instrumentele sunt ataşate unui cont curent, iar clientul poatesolicita şi o linie de descoperit de cont (overdraft). Platforma deplăţi contactless va fi ulterior extinsă şi pentru alte tipuri decarduri. "Zonele importante sunt transportul public şihipermarketurile. Trebuie să ai unde să utilizezi un astfel decard. Dacă aceste zone se deschid, emiterea va fi inerentă", spuneDemetrian. Banca este în prezent în discuţii cu mai multe regii detransport public din ţară, dar şi cu lanţurile de hipermarketuri.În prezent, BRD are instalate 300 de POS-uri care acceptă plăţicontactless, inclusiv cu instrumente emise de alte bănci, iar pânăla sfârşitul anului numărul acestora ar trebui să ajungă la 1.000de unităţi. În segmentul ţintă de comercianţi intră şifast-food-urile, chioşcurile de presă sau florăriile - în liniimari, acele locuri în care se derulează foarte multe tranzacţii,dar de valoare mică. Plăţile contactless au fost lansate pe planlocal de turcii de la Garantibank, care au o tradiţie puternică pepiaţa de origine, însă proiectul nu a fost extins la scară largă.Pe de altă parte, Garantibank se află abia în faza de expansiune peretailul local, neavând forţa să atace piaţa la scară largă. BCR,cea mai mare bancă locală, are, de asemenea, în plan să lansezecarduri contactless, însă proiectul, anunţat încă din toamnatrecută, a intrat într-un con de umbră.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO