ZF 24

Un consultant american în turism: „Nu ştiu cât de cunoscută este România în Europa ca destinaţie MICE, dar în SUA nu există. Are nevoie de branding“

Autor: Mirabela Tiron

12.02.2014, 20:50 290

Bucureştiul nu există ca destinaţie de evenimente de afaceri MICE (întâlniri, conferinţe, incentives) în SUA şi nici România, spune Ilan Geva, expert în branding, invitat în Capitală pentru a participa la prima conferinţă dedicată industriei de evenimente de afaceri, organizată în perioada 9-11 februarie.

„Nu ştiu cât de cunoscută este România în Europa ca brand MICE, dar în SUA este zero“, spune el.  Geva a oferit consultanţă în turism birourilor de turism din Mexic, Lisabona, Anglia, Turcia, Israel şi este profesor la Universitatea din Chicago, unde predă branding.

Deşi Bucureştiul are infra­structură de evenimente, circa 12.000 de locuri în săli de conferinţă la hoteluri de cinci stele, dar şi în sălile unor clădiri precum Palatul Parlamentului, Sala Palatului sau Sala Polivalentă, în lipsa promovării nu apare pe harta destinaţiilor pentru evenimente de afaceri.

România are un birou de promovare în SUA. Anul trecut au venit aici 92.000 de americani care s-au cazat în unităţile de primire turistică, potrivit Institutului Naţional de Statistică. Nu există date cu privire la scopul călătoriei (business sau leisure-vacanţă).

„Dacă dai o broşură nu înseamnă că vinzi o destinaţie. Este nevoie de mult mai mult“, spune Geva, născut în Israel, dar care locuieşte în SUA de mai mulţi ani şi are cetăţenie americană. Din anul 2000 el vine cu regularitate în România: „Văd schimbări mari dar nu toate sunt bune. S-au făcut lucruri pe plan intern, sunt hoteluri bune dar trebuie să fie promovate, să se afle de acestea şi pe plan extern“.

„Aveţi nevoie de branding, marketing şi implicare. Doamna Grapini (ministrul turismului - n.red.) nu a venit la acest eveniment la care ministerul a fost partener, mi-a scris că se află în Israel, asta arată că «şeful» este lipsit de implicare.“ Oficialii Ministerului Turismului şi cei de la Autoritatea Naţională de Turism nu au răspuns solicitării ZF de a comenta o astfel de ipoteză.

Ilan Geva spune că în Europa Viena este o destinaţie care se promovează bine ca oraş pentru evenimente MICE. Potrivit datelor ZF, aproape 900 de milioane de euro obţine capitala Austriei anual din găzduirea de evenimente, fiind oraşul european cu cele mai multe congrese internaţionale găzduite.

În România, Autoritatea pentru Turism nici măcar nu are informaţii legate de numărul congreselor sau evenimentelor ce au loc în Capitală.

Primul eveniment care a adus la aceeaşi masă operatorii români din turism şi pe cei străini a avut loc în Bucureşti în perioada 9-11 februarie, fiind organizat de compania cehă CTE Tourism (Europe Congress) , partenerii locali fiind Ministerul Turismului, Tarom, CPISC şi Radisson Blu. Printre participanţii străini la acest eveniment, 80 de companii sau autorităţi, se numără biroul de convenţii din Varşovia, biroul de convenţii din Berlin, cel din Estonia şi mai multe hoteluri din străinătate. În cadrul acestui eveniment au avut loc întâlniri, s-au vizitat câteva hoteluri şi s-a făcut un tur al oraşului. „În cadrul acestui eveniment au avut loc 1.344 de întâlniri în total, la 42 de mese. Fiecare întâlnire a durat 15 minute (...) Bucureştiul trebuie să fie marketat“, a spus Alain Pallas, managing director al companiei ce a organizat acest eveniment, „MCE Central & Eastern Europe“, aflat la a patra ediţie. Primele două ediţii au avut loc la Praga. iar cea de-a treia la Budapesta.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 13.02.2014

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO