ZF 24

Test auto ZF: Infiniti G37S coupe - GALERIE FOTO

Test auto ZF: Infiniti G37S – coupe
08.03.2010, 15:55 47

O raritate pe soselele din Romania. Marca Infiniti estecunoscuta pe plan local de majoritatea motoristilor doar dinperspectiva crossoverelor marcii, in timp ce sedanul sau coupe-uldin gama sunt aproape anonime, iar cateodata chiar confundate cualte marci japoneze.

Infiniti G37S ( da, parca are un nume de avion de vanatoare),este insa o raritate si o aparitie eleganta si totodata ciudata pesoselele locale. Este o marca destinata in principal continentuluinord american, dar importata pentru pasionatii marcilor japoneze siin Europa, in urma unor ajustari minore. Minore, pana lamotorizari, intrucat Infiniti a construit de curand si un propulsordiesel pentru SUV-ul FX30. Revenind la coupe-ul testat, trebuie samentionez faptul ca am fost destul de rezervati inainte deinceputul testului, pe principiul ca un Grand Turismo pentrupublicul american nu are cum sa concureze in acest segment cueuropenele din trioul Audi, Mercedes, BMW. Am uitat insa deoriginile japoneze.

Japonezii nu au in istoria lor o descoperire importanta, precumtelegraful, bomba nucleara sau insulina, dar s-au priceputintotdeauna sa imbunatateasca sau sa aduca un amanunt diferitpentru orice idee.

Acelasi lucru s-a intamplat si in cazul G37S coupe, undeconceptul de Grand Turismo a luat o forma diferita, proprieconstructorului japonez. Are o eleganta proprie, aproape ca olimuzina, chiar daca cele doua usi iti sugereaza in primul rand caeste vorba de un automobil sport. Are sub capota, poate cam prealunga, un propulsor de 3,7 litri care dezvolta 320 CP.

Liniile frontale si laterale sunt imprumutate de la G37 sedan,si adaptate astfel incat bolidul sa para imblanzit pentruutilizatorul nespecializat. Este inutil sa vorbim despre prize deaer, bosajele rotilor, curba portbagajului sau noul model destopuri. Cel mai calificat verdict vine din partea "vecinilor" detrafic. Am intalnit in trafic atat priviri "invidioase" cat siindiferenta din partea celorlalti soferi, astfel ca designulexterior are proprietatea de a impresiona doar initiatii in taineletehnologiei auto.

Cand a fost vorba de interior, am ramas si mai impresionati. Amcoborat pe scaunul soferului, lipit parca de asfaltul ud, iarajustarea pozitiei de condus a durat doar cateva momente, dupa caream analizat plansa interioara a bordului, simplu, eficient, faravreun artificiu inutil. Un ceas amplasat in partea mediana aconsolei centrale sparge monotonia aluminiului folosit dinabundenta. Mai avem un sistem de de navigatie si cateva butoane, cuun design si finisare destul de simpla, pe care oricum nu le vetifolosi. Pentru orice comenzi aveti deja butoane instalate pevolanul multifunctional.

Inainte sa ajungem la detaliile legate motorizare, amintimprincipala atractie. Este vorba de cadranele pentru viteza situratie, iluminate in cel mai pur stil de jocuri auto posibil.Acest mod de iluminare, cu albastru, alb si rosu puternic, esteparca transplantat de pe un automobil de streetracing tunat de undrifter japonez.

In ceea ce priveste ergonomia, constructorul a ales scauneperfect adaptabile pentru un sofer in limitele de inaltime de 165 -185 cm si de greutate 70 - 90 kg. Dealtfel, un conducator auto caredepaseste 190 cm si 100 kg este posibil sa aiba in minte o altfelde masina. Avem in cazul soferului un suport lateral bun si unfeedback perfect din cauza pozitionarii foarte joase a scaunului.Feedbackul volanului pare putin artificial, directia fiind asistataprea mult de sistemele de siguranta.

Am condus aproape o zi intreaga coupe-ul Infiniti fara a simtioboseala. La concentrare a contribuit si o compozitie de Grieg,difuzata prin sistemul Bose.

Pozitia soferului este confortabila si permite raspuns rapid inorice situatie imprevizibila in care te aduce G37S. Cu 320 CP subcapota si anvelope all season in ianuarie poti sa te astepti peasfaltul ud la orice fel de ipostaza. De la derapaje frecvente dela plecarea de la semafor la un power slide inerent intr-un virajmai rapid, caz in care trebuie sa intervii instant odata cusistemele de siguranta pentru a corecta pozitia masinii. La acestlucru te ajuta cutia automata, in sapte trepte, si padele de pevolan. Schimbarea se face rapid in cazul unui condus sportiv insain cazul in care se adopta un condus relaxat, intr-o treaptasuperioara si la o viteza redusa, retrogradarea in trepte pentru odepasire rapida ar putea avea o intarziere usoara.

Am avut curiozitatea de a incerca locurile din spate. Spatiuleste decent, dar va sfatuim sa purtati tot timpul centura pentru caorice groapa va poate salta cu capul in luneta. Daca va intereseazaspatiul de depozitare si planuiti deja un concediu cu toti membriifamiliei, anulati plecarea. Portbagajul, de 275 de litri, estedecupat parca contrar tuturor principiilor de eficienta in materiede depozitare. Intra unul, doua bagaje de mana, dar atat.

Este insa un automobil pe care clientul tinta nu il vaachizitiona pentru transportul a 5 geamantane pentru plecarea inconcediu. Cine achita un pret de pornire de 46.000 de euro pentruun Infiniti G37S coupe, il va utiliza probabil pentru a ajungerapid la o destinatie de weekend, la cateva sute de km de casa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO