Vânzările de bere s-au redus cu 4% în 2013, marcând primul an de scădere după ce în 2011 şi 2012 industria părea că a depăşit perioada dificilă de criză şi reuşise să crească.
Astfel, în 2013 s-au vândut 17 milioane de hectolitri pe bere (adică 1,7 mld. litri sau 3,4 miliarde de doze de 0,5 litri), cu 3 milioane de hectolitri mai puţin decât în 2008, când a fost atins vârful consumului în această industrie, arată o analiză a ZF pe baza datelor Institutului Naţional de Statistică.
„Responsabil“ pentru declinul vânzărilor de bere de anul trecut a fost sezonul estival mai capricios în opinia berarilor, care nu a mai scos oamenii la terase. Încă de la mijlocul anului, reprezentanţii Asociaţiei Berarii României (care grupează cei mai mari producători locali) spuneau că ploaia a venit cum nu se putea mai prost: după-amiaza şi în timpul weekendului, atunci când consumatorii ar fi fost dispuşi să iasă în oraş.