ZF 24

Piaţa berii, un business de 1,8 miliarde de euro, reintră în zodia scăderilor: consumul s-a contractat cu 4% anul trecut

Piaţa berii, un business de 1,8 miliarde de euro,...

Autor: Ioana David

06.03.2014, 00:06 158
Vânzările de bere s-au redus cu 4% în 2013, marcând primul an de scădere după ce în 2011 şi 2012 industria părea că a depăşit perioada dificilă de criză şi reuşise să crească.
 
Astfel, în 2013 s-au vândut 17 milioane de hectolitri pe bere (adică 1,7 mld. litri sau 3,4 miliarde de doze de 0,5 litri), cu 3 milioane de hectolitri mai puţin decât în 2008, când a fost atins vârful consumului în această industrie, arată o analiză a ZF pe baza datelor Institu­tului Naţional de Statistică.
 
„Responsabil“ pentru declinul vânzărilor de bere de anul trecut a fost sezonul estival mai capricios în opinia berarilor, care nu a mai scos oamenii la terase. Încă de la mijlocul anului, reprezentanţii Asociaţiei Berarii României (care grupează cei mai mari producători locali) spuneau că ploaia a venit cum nu se putea mai prost: după-amiaza şi în timpul weekendului, atunci când consuma­torii ar fi fost dispuşi să iasă în oraş.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO