Dintre cele 36 de mărci auto comerÂcializate pe piaÅ£a locală, 20 au înregistrat o creÅŸtere a vânzărilor în primele ÅŸapte luni ale acestui an, potrivit datelor DiÂrecÅ£iei Regim Permise de Conducere ÅŸi ÃŽnmatriculare a VehicuÂlelor (DRPCIV), în timp ce două au stagnat ÅŸi 13 au scăÂzut. Spre comparaÅ£ie, la finalul anului 2013 din mărcile vândute în România numai 12 au închis anul pe plus. Din priÂmele zece mărci cu cea mai mare creÅŸÂtere ÅŸapte reprezintă branduri „de voÂlum“ ÅŸi numai trei mărci premium sau de lux.
Datorită mărcilor cu rezultate poÂziÂtive, înmatriculările de autoturisme noi au urcat cu 46% în iulie ÅŸi cu peste 30% în primele ÅŸapte luni ale acestui an, înregistrările venind în urma primelor 12 luni consecutive în care ÅŸi vânzările de maÅŸini s-au apreciat, interval ce nu a mai fost înregistrat din 2007 încoace.
„În primul rând vânzările de flote susÅ£in creÅŸterea pieÅ£ei alături de programul Rabla. CreÅŸterea se vede ÅŸi în showroomuri deoarece traficul de aici a cresÂcut. Acum suntem cu «arma la piÂcior“ ÅŸi încercăm să acoperim cerinÅ£ele clienÂÅ£ilor», a spus Nicolae SoÂrescu, directorul diviÂziei auto a grupului RăÂdăÂcini, ce include dealeri ai mărcilor Opel, Suzuki, CiÂtroën, Honda, Mazda ÅŸi Peugeot.