ZF 24

În lipsa unui salon internaţional, dealerii auto organizează saloane „cu vânzare“. Galerie FOTO

Salonul Auto Moto 2014 are o suprafaţă expoziţională totală de 39.000 de metri pătraţi unde sunt prezente peste 100 de maşini de la 25 de mărci, utilitare, motociclete şi ATV-uri

Salonul Auto Moto 2014 are o suprafaţă expoziţională totală de 39.000 de metri pătraţi unde sunt prezente peste 100 de maşini de la 25 de mărci, utilitare, motociclete şi ATV-uri

Autor: Bogdan Alecu

03.04.2014, 11:43 512

Dealerii auto au ajuns să susţină imaginea mărcilor auto pe piaţa locală inclusiv prin participarea la saloane auto de rang secund, în condiţiile în care de şase ani nu a mai fost organizat un salon auto internaţional în Bucureşti.

„Salonul nu mai este o modalitate de vânzare, ci o modalitate de a pro­mova imaginea. Noi trebuie să păs­trăm în mintea clientului brandul Ford şi imaginea dealerului. Nu ne aşteptăm să crească spectaculos vânzările în urma acestui salon, dar, spre exemplu, anul trecut am vândut în cadrul său aproximativ zece maşini“, a spus Ştefan Simion, directorul general şi princi­pa­lul acţionar al Business Development Team (BDT), unul dintre cei mai mari dealeri Ford din Capitală.

În ultimii ani Salonul Internaţional Auto Bucureşti (SIAB), organizat la standarde internaţionale şi susţinut de importatorii şi constructorii auto, a fost „înlocuit“ de două saloane auto la care participă dealerii auto, unul fiind Salonul Auto Moto organizat primăvara în Piaţa Constituţiei de compania K Group şi al doilea, Salonul Auto Bucureşti, organizat toamna de firma Premium Expo la Romaero Băneasa.

Spre comparaţie, închirierea unui metru pătrat de stand la acesta costă aproximativ 40-50 de euro, potrivit surselor din piaţă, în timp ce la SIAB 2007, ultima ediţie a salonului internaţional, preţul urca între 50 şi 90 de euro.

Mai mult, un stand la un salon internaţional costă de la câteva zeci de mii de euro la sute de mii de euro, la care se adaugă costuri suplimentare cu transportul conceptelor sau asigurarea maşinilor prezentate.

La începutul acestui an oficialii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) declarau că în prezent piaţa auto locală nu-şi permite în acest moment un salon internaţional.

„Un salon internaţional trebuie să respecte standardele internaţionale, iar acest lucru presupune costuri ridicate. Dacă vânzările anuale erau la cel puţin 150.000 de autoturisme, alta era situaţia. Am reuşit să menţinem SIAB în calendarul OICA, dar nu ştim ce va fi anul viitor. Dacă piaţa rămâne tot la acest nivel, alt salon nu se poate organiza“, a spus în ianuarie Ernest Popovici, preşedintele APIA.

La cea de-a doua ediţie a Salonului Auto Moto (SAM) sunt prezente 25 de mărci auto cu 100 de autoturisme, utilitare, motociclete, scutere, ATV-uri şi piese de schimb şi branduri precum Ford, Kia, Mercedes-Benz, Opel, Peugeot, SEAT, Skoda, Mazda, Fiat şi Maserati.

Totodată, SAM 2014 este ultimul salon organizat în România unde va fi prezentă în mod oficial marca Chevrolet, brandul urmând să se retragă definitiv de pe piaţa europeană la mijlocul acestui an. „Am venit la salon cu ultimele modele Chevrolet. Cele mai multe aflate pe stoc urmează a fi livrate către clienţi. Singurul model pe care îl vom comercializa în continuare este Camaro“, a spus Nicolae Sorescu, directorul diviziei auto a grupului Rădăcini, prezent la SAM cu mărcile Chevrolet, Opel, Suzuki, Mazda şi Citroën.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 03.04.2014

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO