ZF 24

Gothaer şi-a schimbat strategia şi mizează pe vânzările prin angajaţi proprii şi brokeri

Gothaer şi-a schimbat strategia şi mizează pe...

Autor: Anelis Baciu

10.07.2013, 09:00 973

Gothaer (fosta Platinum), companie deţinută de asigurătorul german cu acelaşi nume, a redus cu 20% numărul agenţiilor de vânzări anul trecut, până la 789 de persoane, potrivit raportului anual al companiei. Numărul angajaţilor care se ocupă de distribuţia produselor de asigurare a crescut în paralel de peste patru ori şi a ajuns la 89 de persoane. Aceştia reprezentau la sfârşitul anului trecut mai mult de jumătate din totalul salariaţilor permanenţi ai asigurătorului.

Pe de altă parte, compania a încheiat o serie de parteneriate cu societăţile de brokeraj, numărul intermediaţilor urcând de patru ori anul trecut, până la 321. Totodată, nemţii şi-au restrâns numărul punctelor de lucru cu 28 de unităţi, iar la sfârşitul anului trecut asigurătorul opera prin intermediul a 3 sucursale, 2 agenţii şi 166 de puncte de lucru. Gothaer a raportat o pierdere de 8,3 milioane de lei în 2012, rezultatul negativ fiind cauzat în principal de cheltuielile cu investiţiile.

Valoarea totală a activelor deţinute de asigurător pe piaţa locală a urcat anul trecut cu aproximativ 80% şi s-a situat la 58 mil. lei. Asigurătorul avea la sfârşitul lunii decembrie depozite bancare de 16,7 mil. lei şi titluri de stat de 1,4 mil. lei. Compania a anunţat la începutul anului că va aloca aproximativ 8 mil. euro în 2013 pentru dezvoltare, investiţiile pentru următorii trei ani pentru extinderea reţelei teritoriale, dezvoltarea de noi produse şi personal, urmând să ajungă la 15 mil. euro.

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 10.07.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO