ZF 24

De la condimente şi văcuţe la panouri solare: cum au devenit investitori în regenerabile antreprenorii din industria alimentară

Fabrica din Alba Iulia a Supremia are aproape 4.000 de panouri fotovoltaice instalate pe acoperiş

Fabrica din Alba Iulia a Supremia are aproape 4.000 de panouri fotovoltaice instalate pe acoperiş

Autor: Roxana Petrescu

19.05.2014, 00:00 261

 

 

 

„Tot mai mulţi clienţi, mai ales cei externi, sunt interesaţi de procesul nostru de producţie“, spun reprezentanţii Supremia Group, un business de 35 mil. euro activ în domeniul condimentelor, care de la jumătatea anului trecut a devenit şi producător de energie solară după o investiţie de 1,25 mil. euro. Exemplul Supremia este replicat însă în multe alte cazuri, ferme de vaci sau de pui alegând să facă pasul spre producţia de energie regenerabilă.

Potrivit datelor publicate de Trans­electrica, transportatorul naţional de energie electrică, Supremia Grup are un parc solar de aproape 1 MW.

„Investiţia în proiectul solar, care s-a ridicat la suma de 1,25 miloane de euro, a fost finalizată la jumătatea lunii  august 2013, dată la care parcul solar a fost şi dat în folosinţă. Avem aproape 4.000 de panouri fotovoltaice instalate pe acoperişul fabricii de la Alba Iulia, iar perioada de amortizare a investiţiei este între 4 şi 6 ani, în funcţie de condiţiile meteo“, spun reprezentanţii companiei.

Supremia Grup este o afacere pornită de Mihaela Bara şi Levente Bara şi care anul trecut a terminat cu o cifră de afaceri de 32 de milioane de euro, dar care pentru anul acesta îşi propune un salt de 10%. Supremia produce condimente şi ingrediente alimentare, printre care mixuri, arome, membrane sau sta­bili­zatori alimentari. Pe unele segmente din această piaţă Supremia este în competiţie cu Puratos, Rompak sau Fuchs.
 

Preocupare pentru verde

Produsele Supremia ajung şi la export în special în Europa (Germania, Danemarca, Turcia, Ungaria sau Austria), dar şi pe alte continente. Conform celor mai recente informaţii transmise de companie, valoarea exporturilor a fost anul trecut de 20 de milioane de lei (4,5 milioane de euro), adică 14% din cifra de afaceri.

„Tot mai mulţi clienţi, mai ales cei externi, sunt interesaţi de procesul nostru de pro­ducţie. Pe piaţa internaţională nu mai con­tează doar preţul şi calitatea; clienţii sunt inte­resaţi şi de condiţiile în care condimentele sunt procesate, de amprenta de carbon a com­pa­niei. Relieful şi clima din zona fabricii noastre nu fac fezabilă o altă investiţie în energie regenerabilă“, au mai spus repre­zen­tanţii companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO