Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a scos la licitaţie construcţia celui de-al doilea lot al autostrăzii Nădlac - Arad, contract pe care l-a reziliat anul trecut după ce constructorul tronsonului, firma austriacă Alpine, a intrat în faliment la nivel internaţional şi în insolvenţă pe plan local.
Tronsonul de 16,7 kilometri a fost finalizat în proporţie de 85% de compania Alpine, iar noul constructor va încasa între 119,3 şi 143,2 milioane de lei (26,5 – (31,8 mil. euro) fără TVA pentru restul lucrărilor, potrivit estimărilor CNADNR. Durata prognozată de CNADNR pentru proiectare şi construcţie este de 8 luni, potrivit datelor din anunţul de participare publicat pe e-licitatie.ro.
Autostrada Nădlac - Arad, cu o lungime totală de 39 de kilometri şi formată din două tronsoane, are una dintre cele mai zbuciumate şi controversate poveşti din rândul tuturor şoselelor finanţate cu fonduri europene în România. În ciuda faptului că încă din 2011 cele două contracte pentru construcţia acestei autostrăzi au fost semnate, iar lucrările au început chiar în acel an, Nădlac - Arad este una dintre autostrăzile pe bani europeni care au întârziat cel mai mult în ceea ce priveşte execuţia. Contractele pentru construcţia celor două tronsoane au fost reziliate de către CNADNR, unul la finalul lui 2012 şi altul la mijlocul anului trecut, ceea ce a dat peste cap întreg graficul de execuţie. Dacă în 2011, când au fost semnate primele contracte de construcţie a acestei autostrăzi, termenul de finalizare era aprilie 2013, ulterior acesta a fost decalat, în cel mai bun caz finalul acestui an urmând să aducă finalizarea celor două tronsoane, potrivit celor mai recente estimări ale CNADNR.