Grupul francez Carrefour a anunţat în decembrie 2015 că a preluat reţeaua de magazine Billa în România într-o tranzacţie evaluată la aproape 100 de milioane de euro. Consiliul Concurenţei a aprobat apoi, în vara anului trecut, mutarea, cu anumite condiţii.
În momentul în care grupul francez a primit acordul Concurenţei, compania a anunţat că va transforma toate magazinele Billa, brandul urmând a dispărea de pe piaţă în acest an. Prima remodelare a avut loc la 1 martie 2017, magazinul fiind cel din incinta Liberty Center din cartierul bucureştean Rahova. Astăzi, la aproape şapte luni depărtare, procesul de rebranding s-a încheiat. Lună de lună, începând cu martie, au avut loc câteva inaugurări, potrivit datelor ZF.
„Această (...) etapă s-a încheiat pe 21 septembrie 2017, prin remodelarea ultimelor patru magazine Billa în Market din Bucureşti (2), Timişoara şi Mangalia, iar povestea Carrefour continuă. Odată cu ultimele magazine Billa remodelate, am deschis şi două noi supermarketuri în Cluj şi Ştefăneştii de Argeş, ajungând la un număr de 218 supermarketuri în România (...)“, a afirmat Jean-Baptiste Dernoncourt, CEO al Carrefour România. El conduce nu doar operaţiunile supermarketurilor pe care francezii le au în România, ci şi pe cele ale hipermarketurilor, magazinelor de proximitate şi ale celor online. De altfel, francezii sunt grupul care acoperă cele mai multe formate din piaţă, de la hipermarketuri şi supermarketuri la proximitate urbană şi rurală la online. Carrefour are şi un format mixt de discounter şi cash & carry, însă acesta este operat de o altă entitate şi de o altă echipă de management, potrivit datelor furnizate anterior.