ZF 24

2024 anunţă un nou rival pentru Amazon: TikTok, una dintre cele mai de succes platforme de social media din lume, doreşte să-şi extindă afacerea de shopping online în SUA, până la 17,5 miliarde de dolari

2024 anunţă un nou rival pentru Amazon: TikTok, una...

Autor: Andrei Şerbănescu

04.01.2024, 14:56 125

TikTok, platforma de succes la nivel mondial deţinută de ByteDance, îşi propune să crească de zece ori dimensiunea afacerii sale de comerţ electronic din SUA, ajungând la 17,5 miliarde de dolari în acest an, potrivit unor persoane familiarizate cu acest subiect, reprezentând o ameninţare tot mai mare pentru Amazon.com, raportează Bloomberg.

Obiectivul privind volumul de mărfuri din 2024 pentru versiunea americană a TikTok Shop a fost discutat în cadrul unor întâlniri interne din ultimele săptămâni şi se poate schimba în continuare în funcţie de cum evoluează afacerea, au declarat persoanele în cauză, care au cerut să fie păstrate sub anonimat.

Obiectivul ambiţios al TikTok stabileşte o confruntare nu doar cu Amazon, ci şi cu alte întreprinderi de retail cu preţ redus deţinute de chinezi, Temu şi Shein, care au făcut progrese mari în rândul cumpărătorilor americani mai tineri.

Spre deosebire de cei doi rivali ai săi, TikTok se bazează pe influenţa pe care o deţine în social media pentru a-şi mări baza de cumpărători.

Anul trecut, TikTok a fost pe cale să acumuleze o valoare brută a mărfurilor la nivel global de aproximativ 20 de miliarde de dolari, Asia de Sud-Est contribuind cu cea mai mare parte a vânzărilor prin intermediul platformei sale, potrivit Bloomberg News. Compania încearcă acum să îşi extindă vânzările în SUA şi America Latină, unde intenţionează să lanseze operaţiunea de comerţ electronic în următoarele luni, au declarat două persoane familiarizate cu această chestiune.

ByteDance, fondată în urmă cu peste un deceniu de Zhang Yiming şi Liang Rubo, a devenit unul dintre liderii reţeţelor social media cu o valoare de peste 200 de miliarde de dolari. TikTok Shop este una dintre funcţiile cu cea mai rapidă creştere pentru compania cu sediul la Beijing, cu acţionariat restrâns, care caută un nou motor de creştere dincolo de publicitatea manifestată pe reţelele sociale. Veniturile ByteDance au crescut cu aproximativ 30% în 2023, ajungând la peste 110 miliarde de dolari şi depăşind creşterea preconizată a rivalilor mult mai bine stabiliţi din domeniul social media, Meta Platforms şi Tencent Holdings.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO