ZF Supliment IMM
Radiografia mediului de business: Cum evoluează IMM-urile, nucleul economiei locale

♦ IMM-urile au aproape trei sferturi din forţa de muncă locală, însă realizează mai puţin de jumătate din cifra de afaceri din economie ♦ Microîntreprinderile, companiile mici şi mijlocii se dovedesc a fi şi cele mai profitabile din economie, obţinând circa 62% din...

citește mai mult
Spiritul antreprenorial nu se teme de incertitudinile economice: tânăra generaţie de antreprenori stabileşte noi recorduri

Anul 2022 a fost marcat de o serie de provocări economice, care au determinat multe companii mari să îşi pună în aşteptare planurile de investiţii.

citește mai mult
Finanţări disponibile din fonduri nerambursabile de 5,5 mld. euro în acest an. Roxana Mircea, REI: „România traversează cea mai bună perioadă din istorie în ceea ce priveşte oportunităţile de dezvoltare”

Companiile, inclusiv IMM-urile, pot accesa în acest an finanţări din fonduri nerambursabile de 5,5 miliarde euro, prin opt programe, potrivit informaţiilor furnizate de compania de consultanţă REI Grup.

citește mai mult
Companie nouă, joburi noi. Ce locuri de muncă noi aduce evoluţia IMM-urilor

♦ „Peisajul joburilor s-a schimbat semnificativ odată cu evoluţia IMM-urilor” ♦ „Au apărut sau s-au dezvoltat joburi în zona de dezvoltare personală, coaching, programe de wellbeing pentru angajaţi” ♦ „Avem un număr tot mai mare de antreprenori online -...

citește mai mult
Micul antreprenor, cel mai mare angajator. Mai mult de 64% dintre angajaţii din mediul privat lucrează în IMM-uri

♦ IMM-urile au avut un număr cumulat de aproape 2,57 milioane de angajaţi anul trecut, pe când companiile mari au avut 1,42 milioane. Deşi numărul de angajaţi din aceste companii a scăzut în 2022 faţă de anul precedent, ele continuă să fie cel mai mare angajator al...

citește mai mult
Sustenabilitatea – o oportunitate sau o provocare? IMM-urile trebuie să se pregătescă pentru tranziţia către o economie sustenabilă

♦ IMM-urile vor fi obligate să aibă rapoarte de sustenabilitate începând cu 2026, însă realitatea din teren arată că aceste companii încă nu sunt pregătite  ♦ Implementarea strategiilor de sustenabilitate de către companiile mari vor avea un efect in lanţ,...

citește mai mult
Cât de digitalizate sunt micile companii din România? Doar 53% dintre IMM-uri au un nivel de digitalizare de bază, sub media UE

Pandemia a accelerat procesul de digitalizare al companiilor locale, fiind constrânse de contextul crizei sanitare. Cu toate acestea, microîntreprinderile, companiile mici şi mijlocii din România sunt mult mai puţin digitalizate faţă de restul Europei.

citește mai mult