Supliment ZF IMM 2021
Afaceri online şi offline în vreme de pandemie: cine a avut mai mult de câştigat?
Afaceri online şi offline în vreme de pandemie: cine a avut mai mult de câştigat? 31 mai 2021

De la haine la miere, de la fructe şi legume la obiecte din ceramică - toate şi-au găsit locul pe internet, un adevărat „bazar“ care a luat amploare din martie 2020 încoace. Nimic nu a rămas străin de mediul online, în condiţiile în care contactul fizic a fost, pentru o vreme, îngrădit.

citește mai mult
Care sunt problemele şi temerile antreprenorilor români: Dacă piaţa este afectată, avem şi noi de suferit
Care sunt problemele şi temerile antreprenorilor români: Dacă piaţa este afectată, avem şi noi de suferit 31 mai 2021

„Deşi pare simplu, atunci când faci achiziţia pe fonduri europene nu e aşa simplu: socoteala făcută cu câţiva ani în urmă trebuia refăcută, fie nu se mai găseau bunurile iniţiale, fie deja erau depăşite moral ori era nevoie de altele.“

citește mai mult
Accesul la bani: când să apelezi la credite şi ce aşteptări au băncile
Accesul la bani: când să apelezi la credite şi ce aşteptări au băncile 31 mai 2021

Dezvoltarea unei afaceri presupune investiţii constante, in­diferent de domeniu, aşa că, atunci când sursele proprii nu mai sunt suficiente, antreprenorii se văd în situaţia în care trebuie să gă­s­ească alte „izvoare“ pentru finanţare.

citește mai mult
Antreprenorii români îşi fac curaj să treacă graniţele cu produsele şi serviciile lor
Antreprenorii români îşi fac curaj să treacă graniţele cu produsele şi serviciile lor 31 mai 2021

Automobilele Dacia şi pufuleţii Gusto nu mai sunt de mult doar nişte excepţii atunci când vine vorba de exporturi ale produselor fabricate în România. Mulţi alţi antreprenori au trecut graniţele cu brandurile lor şi au cucerit consumatorii străini, dar potenţialul este încă neatins.

citește mai mult
Noile generaţii de antreprenori şi nişele care i-au atras: „Unde sunt provocări înseamnă că e şi loc de creştere“
Noile generaţii de antreprenori şi nişele care i-au atras: „Unde sunt provocări înseamnă că e şi loc de creştere“ 31 mai 2021

„A fost o logică simplă, de genul «dacă deja suntem câţiva care mâncăm aşa, sunt şanse mari să fie mai mulţi care ar aprecia astfel de produse». Ideea noastră a fost una bine primită.“ Aşa vorbesc despre afacerea lor Cristina Pârlitu şi Răzvan Clapa, fondatorii Nood Food, un laborator cu produse fără zahăr şi fără carne.

citește mai mult
Back in business: de ce au lăsat câţiva antreprenori ţările în care ajunseseră să lucreze pentru a pune bazele unor afaceri în România
Back in business: de ce au lăsat câţiva antreprenori ţările în care ajunseseră să lucreze pentru a pune bazele unor afaceri în România 31 mai 2021

Dan Cornea, cu experienţă în industria navală, a luat drumul antre­prenoriatului în 2020, după două decenii de navigat pe apă, când i-a venit o idee inspirată din călătoriile sale.

citește mai mult
Pandemia a readus în prim-plan afacerile antreprenoriale din comerţul alimentar. Este o schimbare de durată sau un trend de moment?
Pandemia a readus în prim-plan afacerile antreprenoriale din comerţul alimentar. Este o schimbare de durată sau un trend de moment? 31 mai 2021

Pandemia de COVID-19, un eveniment care a dat peste cap întreaga lume, a produs o schimbare şi în comerţul alimentar local, mai exact a readus în prim-plan afacerile antreprenoriale, fie că e vorba de businessuri specializate, fie de magazine de proximitate active în comerţul tradiţional.

citește mai mult
Producţia de bere, iniţiativele educaţionale, platformele online şi proiectele turistice sunt câteva domenii „la modă“ pentru noile afaceri
Producţia de bere, iniţiativele educaţionale, platformele online şi proiectele turistice sunt câteva domenii „la modă“ pentru noile afaceri 31 mai 2021

Berea artizanală, educaţia, platformele online de tot felul, producţia de miere şi alte sortimente apicole, turismul, fabricarea de încălţăminte sunt câteva domenii în care generaţiile noi de antreprenori au văzut oportunităţi. Aşa apar, de la o lună la alta, branduri noi de...

citește mai mult
Rolul departamentelor de resurse umane în IMM-uri. Are HR-ul un impact în dezvoltarea afacerii?
Rolul departamentelor de resurse umane în IMM-uri. Are HR-ul un impact în dezvoltarea afacerii? 31 mai 2021

Raluca Pârvu, business manager la BPI Group, companie de consultanţă în management şi resurse umane, spune că în companiile mici departamentul de resurse umane este relativ mic şi, de obicei, redus la funcţiunile sale esenţiale. Abia după ce compania a depăşit 50 de salariaţi se pune problema dezvoltării unei activităţi de resurse umane de sine stătătoare.

citește mai mult
Finanţarea IMM-urilor: de unde îşi iau antreprenorii banii?
Finanţarea IMM-urilor: de unde îşi iau antreprenorii banii? 31 mai 2021

Accesul la finanţare este una dintre cele mai mari probleme de care se lovesc IMM-urile din economia locală. Microîntreprinderile, afacerile mici şi cele mijlocii de la noi au la dispoziţie o serie de programe de finanţare garantate de stat şi chiar de granturi nerambursabile.

citește mai mult
Piaţa restaurantelor, cafenelelor şi barurilor este dominată de afaceri antreprenoriale româneşti. De ce nu şi-au făcut loc mai multe nume străine?
Piaţa restaurantelor, cafenelelor şi barurilor este dominată de afaceri antreprenoriale româneşti. De ce nu şi-au făcut loc mai multe nume străine? 31 mai 2021

Piaţa restaurantelor, cafenelelor şi barurilor din România este una dintre cele mai fragmentate din eco­nomie, cele mai multe companii operând doar unu-două localuri.

citește mai mult
Franciza, modelul preferat de expansiune pentru antreprenorii români
Franciza, modelul preferat de expansiune pentru antreprenorii români 31 mai 2021

Cele mai multe sunt businessuri în domeniul alimentar şi în HoReCa, industrii cu tradiţie în ceea ce priveşte extinderea în franciză, dar exemple vin şi din rândul businessurilor mici în sectoare precum cel al entertainmentului, al educaţiei sau al frumuseţii.

citește mai mult
Cât de uşor au acces brandurile mici şi la început de drum în retailul mare şi care este impactul prezenţei lor pe rafturile supermarketurilor şi ale hipermarketurilor
Cât de uşor au acces brandurile mici şi la început de drum în retailul mare şi care este impactul prezenţei lor pe rafturile supermarketurilor şi ale hipermarketurilor 31 mai 2021

Un lanţ de hipermarketuri, de super­marketuri sau de magazine de tip discount are la raft câteva mii sau chiar peste 10.000 de sku-uri (tipuri de produse) diferite. E vorba atât de branduri internaţionale gigantice, cât şi de mărci româneşti cu tradiţie ori mai noi. În acest context, cât de uşor au acces brandurile mici şi la început de drum în retailul mare?

citește mai mult
Ce înseamnă IMM şi cum trec prin criza COVID-19 afacerile mici şi mijlocii din România?
Ce înseamnă IMM şi cum trec prin criza COVID-19 afacerile mici şi mijlocii din România? 31 mai 2021

Afacerile mici - alături de toată economia, de altfel - au trecut prin cea mai zbuciumată perioadă din existenţa lor. Spre deosebire de companiile cu istoric, businessurile la început de drum încă erau în proces de tatonare a pieţei, încă încercau să-şi stabilească un ritm de funcţionare atunci când pandemia a venit să le clatine.

citește mai mult
Radiografia IMM-urilor din România: câte au apărut şi câte au dispărut în anul pandemiei
Radiografia IMM-urilor din România: câte au apărut şi câte au dispărut în anul pandemiei 31 mai 2021

Cele mai afectate judeţe au fost Dâmboviţa (unde scăderea a ajuns la 33,63), Argeş (minus 33,47%) şi Caraş-Severin (minus 32,86%). Creşteri în ceea ce priveşte înmatriculările de companii s-au înregistrat în Ilfov (plus 5,78%) şi Bucureşti (plus 0,20%).

citește mai mult

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.