Special

Educaţie, stil de viaţă şi wellness. Florin Bâlcan, mentor, AVE România şi general manager, Provident Financial România: O mulţime de companii şi-ar dori să fie mult mai implicate în relaţia cu sistemul şcolar, vor să formeze viitoarea forţă de muncă

Florin Bâlcan: Pentru mediul de business este esenţial ca şcolile să pună piatra de temelie în formarea tinerilor care vor deveni specialiştii care vor conduce companiile locale şi care vor fi deci în inima dezvoltării economice.

Florin Bâlcan: Pentru mediul de business este esenţial ca şcolile să pună piatra de temelie în formarea tinerilor care vor deveni specialiştii care vor conduce companiile locale şi care vor fi deci în inima dezvoltării economice.

Autor: Ramona Cornea

26.02.2024, 08:30 307

„Legătură naturală ar putea fi prin extinderea reţelei de şcoli profesionale şi de învăţământ în sistem dual, reţea care astăzi este încă foarte redusă, deşi mediul de business îi simte tare mult lipsa.“

Multe dintre companiile de pe piaţa locală şi-ar dori să fie mult mai implicate în relaţia cu sistemul şcolar şi să formeze viitoarea forţă de muncă, susţine Florin Bâlcan, mentor în cadrul Asociaţiei pentru Valori în  Educaţie AVE România şi general manager în cadrul Provident Financial România.

„Această legătură activă între mediul de business şi directori cred că aduce multiple beneficii ambelor părţi implicate în proces. Ar ajuta să căutăm şi alte modalităţi de a extinde aceste oportunităţi. Sunt o mulţime de companii care şi-ar dori să fie mult mai implicate în relaţia cu sistemul şcolar, dornice să se asigure că îşi creează o forţă de muncă capabilă pentru anii ce vor urma. Legătura naturală ar putea fi prin extinderea reţelei de şcoli profesionale şi de învăţământ în sistem dual, reţea care astăzi este încă foarte redusă, deşi mediul de business îi simte tare mult lipsa“, a spus el pentru ZF.

Bâlcan crede că extinderea reţelei de şcoli profesionale şi de învăţământ în sistem dual ar putea fi o bună opţiune şi pentru o categorie de elevi care nu îşi doresc să ajungă la o facultate, ci să aibă cât mai rapid o meserie pe care să o poată folosi.

„În acelaşi timp, crearea unui mediu care facilitează dialogul, aşa cum face şi AVE prin programele sale, cred că este un punct de plecare bun pentru a asigura o corespondenţă mai bună între nevoile de pe piaţa muncii şi abordarea din sistemul educaţional“, a mai spus el.

Din poziţia de business-mentor în cadrul AVE, Florin Bâlcan a lucrat cu Luminiţa Prisecaru, director al Şcolii nr. 1, Balcani, judeţul Bacău şi au avut 10 întâlniri de mentorat în 15 luni de program. „Ideea principală pe care mi-am dorit să o dezbat împreună cu profesorii cu care am lucrat este că, la fel ca în business, pentru a face performanţă trebuie să aloce eficient resursele pe care le au, iar asta presupune o cunoaştere în profunzime a echipei, cât şi o atenţie sporită asupra oportunităţilor din piaţă prin care pot atrage noi fonduri sau granturi pentru dezvoltarea instituţiei“, spune el despre relaţia de mentorat.

În plus, el crede că relaţia de mentorat dintre mediul de business şi directorii care conduc şcolile este o oportunitate de a înţelege mai bine obiectivele comune pe care le au şi să caute împreună soluţii pentru ele.

„Pentru mediul de business este esenţial ca şcolile să pună piatra de temelie în formarea tinerilor care vor deveni specialiştii care vor conduce companiile locale şi care vor fi deci în inima dezvoltării economice. Pentru ca directorii să înţeleagă mai bine nevoile actuale de pe piaţa muncii şi să poată să adapteze actul didactic astfel încât să îi pregătească mai bine pe elevi să aibă o tranziţie mai lină de la şcoală spre un mediu profesional au nevoie să fie în direct cu mediul de business.“

Florin Bâlcan subliniază că este extrem de important să avem un sistem de învăţământ funcţional, care să producă generaţii de tineri echipaţi cu abilităţile de bază necesare pe piaţa muncii.

„Sunt destul de apropiat de mediul preuniversitar fiindcă, alături de soţia mea, am fondat un centru de pregătire la matematică, unde folosim metode moderne de învăţare şi vedem că acestea le captează atenţia elevilor şi le menţin interesul ridicat. Integrarea tehnologiei în procesul didactic, deşi este utilă, nu este neapărat facilă şi nici lipsită de costuri. Tocmai de aceea, mi-am dorit să contribui la dezvoltarea profesorilor şi a sistemului, oferind şi perspectiva de business, dar şi insight-uri din experienţa de lucru cu elevii“, concluzionează ei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO