Profesii

Regulă impusă de CEO: Fără şedinţe, prezentări Power Point sau e-mailuri cu CC

Regulă impusă de CEO: Fără şedinţe, prezentări Power Point sau e-mailuri cu CC

Autor: Adelina Mihai

09.02.2012, 13:15 4419

Rand Sherif, CEO-ul celui mai mare distribuitor de bunuri de larg consum - Interbrands - a decis să excludă practicile corporatiste de management în compania sa, ceea ce i-a adus o fluctuaţie redusă de personal, mai ales în structurile din top management.

"Am fost în lumea corporate, însă am părăsit-o pentru a aplica un model de management prin care, în opinia mea, afacerile se fac în cel mai eficient şi distractiv mod. Nu folosim memos, prezentări Power Point sau e-mailuri. Rezolvăm problemele şi ne gândim la soluţii prin conversaţie, fie la birou, fie în zona de fumat sau în cafenea. Nu avem nevoie de şedinţe zilnice, anul trecut am făcut câte o şedinţă, în medie, o dată la două luni", a spus Sherif, un executiv care are pe mână anual 1,5 miliarde de euro şi care are un birou obişnuit, ca al oricărui alt angajat, într-o încăpere cu birouri open space.

Majoritatea angajaţilor din top management au fost promovaţi intern, în timp ce multinaţionalele apelează adesea la firme de executive search pentru găsirea executivilor de top. De asemenea, jumătate din echipa de top management a Interbrands şi-a început cariera în vânzări, de aici provenind şi focusul companiei pe strategii de motivare a angajaţilor din acest departament.

Rand Sherif este CEO-ul Interbrands din anul 1999, el lucrând anterior la producătorul de ţigarete Philip Morris, ultimele sale trei poziţii în cadrul companiei implicând responsabilităţi de coordonare a activităţilor în diferite regiuni geografice. Cea mai importantă dintre acestea a fost cea de Area Director Africa (1991-1996). Sherif a urmat timp de doi ani cursurile universităţii St. Andrews din Scoţia, însă a renunţat la studiile universitare pentru a -şi lua "un job real" - după cum spune el - intrând în compania Philip Morris.

Interbrands este cea mai mare firmă de distribuţie FMCG de pe piaţa locală, cu vânzări nete 489 mil. lei anul trecut (115 mil.euro), în creştere cu 15% faţă de anul anterior. Compania a intermediat vânzări de produse în valoare de 6,5 mld. lei (peste 1,5 mld. euro), cu 25% mai mult faţă de anul anterior, pe fondul reducerii contrabandei de pe piaţa ţigaretelor.

Interbrands este distribuitorul ţigărilor Kent (produse de British American Tobacco, liderul pieţei locale de ţigarete) încă din 1997, ulterior compania extinzându-şi portofoliul de clienţi, distribuind produse ale unor companii precum Kotanyi, Procter&Gamble, Henkel, Nestlé Nutrition, Love Plus, Tchibo, 3M, Comceh, Kraft Foods sau Angelli.

După trei ani de criză, compania a avut un profit net de peste un milion de euro, după ce în 2010 a avut pierderi de peste 1,1 milioane de euro. Compania avea 1.944 de angajaţi la finele anului trecut.

Printre competitorii companiei se mai află distribuitorii Top Brands Distribution sau Simba Invest.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO