Eveniment

"Autostrada Brasov-Bors este puternic sprijinita politic si va fi construita"

11.07.2005, 19:39 25

Primarul municipiului Cluj, Emil Boc, a anuntat ca guvernul a inceput sa plateasca o parte din banii pentru autostrada Bechtel.

"Guvernul a inceput sa faca plata celor 91 de milioane de dolari (74 mil. euro) restanti de anul trecut pentru autostrata Brasov-Bors", a declarat Emil Boc, presedintele Partidului Democrat. El a precizat ca saptamana trecuta au fost platite 10 milioane de dolari (8,1 mil. euro), iar saptamana aceasta sunt programate alte 15 milioane de dolari (12,1 mil. euro).

"Autostrada Brasov-Bors este puternic sprijinita politic si va fi construita", a afirmat Boc.

Fiind contactat de ZF pentru a da amanunte despre renegocierile contractului, Mircea Pop, directorul general adjunct al Companiei Nationale de Atostrazi si Drumuri Nationale din Romania, a refuzat sa confirme sau sa comenteze afir-matiile lui Emil Boc. "Acestea sunt declaratii politice, noi nu vrem sa ne implicam in aceasta disputa!", a spus Pop. Nici Bogdan Sgarcitu, director de comunicare al com-paniei americane, nu a dorit sa confirme aceste afirmatii.

Din cele 213 milioane de dolari (173 mil. euro) alocati prin recti-ficare bugetara anul acesta pentru proiectul autostrazii, nu s-a efectuat nici o plata, dupa ce in luna aprilie Ministerul Transporturilor a anun-tat sistarea tuturor negocierilor purtate pentru incheierea partene-riatelor public-privat pentru proiec-tele de infrastructura, sugerand revizuirea contractelor existente. Premierul Tariceanu a anuntat opri-rea temporara a lucrarilor la auto-strada Bucuresti-Brasov, iar sapta-mana trecuta reprezentantii firmei Bechtel au afirmat ca lipsa de fon-duri a determinat trecerea in somaj tehnic a peste 500 de muncitori romani.

Premierul Calin Popescu Tari-ceanu chiar i-a cerut ministrului transporturilor, Gheorghe Dobre, sa demareze renegocierea contrac-tului incheiat in 2004 cu firma Bechtel pentru autostrada Transil-vania, motivatia principala fiind reducerea costurilor. Tariceanu a sugerat ca renegocierea contractul stabilit de fostul guvern cu firma Bechtel este necesara datorita faptului ca pretul stabilit pentru materiale si lucrari este, in unele cazuri, de cinci ori mai mare decat costul mediu de pe piata autohtona. Cu toate acestea, Emil Boc a declarat in cadrul aceleiasi conferinte de presa de ieri ca renegocierea con-tractului de constructie a Auto-strazii Brasov-Bors cu firma Bechtel nu presupune si rediscutarea pretului pentru care firma americana va construi autostrada. "Renegocierea nu are nimic legat de bani, ci de aspecte tehnice si unele clauze din anexele contractului, care au fost semnate in graba de catre PSD, care a vrut sa taie panglici cat mai repede", a declarat liderul PD.

transilvania@zf.ro



Italienii fac strazile in Cluj

Primaria clujeana a semnat ieri cu firma italiana JV Garboli Conicos Tirena Scavi contractul, in valoare de peste 50 de mil. de euro, privind reabilitarea a 288 de strazi ale municipiului. Lucrarile vor incepe din 21 iulie si se vor desfasura pe o perioada de 4 ani. Contractul dintre Primarie si italieni a fost semnat ieri si prevede plata esalonata pe 8 ani a lucrarilor, incepand din 2009, data la care JV Garboli Conicos Tirena Scavi va finaliza lucrarile. Potrivit contractului, anul acesta vor fi reabilitate 25 de strazi.

Potrivit primarului Emil Boc, semnarea contractului cu firma italiana constituie cel mai important proiect local de infrastructura din 1989 incoace. "Este vorba de o investitie pe care am mostenit-o de la fosta administratie, insa in niste termeni care ne-au obligat sa reluam procedura de licitatie. Daca nu faceam acest lucru, Primaria ar fi pierdut cam 10 milioane de euro", a spus Boc.

Directorul JV Garboli Conicos Tirena Scavi, Natale Borghetti, a explicat ca, pentru executarea lucrarilor de reabilitare, firma italiana va angaja intre 500 si 600 de clujeni, din care 200 au deja contracte. "Pentru stratul de suprafata al strazilor vom aduce bitum din Italia, pentru ca cel romanesc nu indeplineste toate conditiile de calitate in timp", a mai anuntat Borghetti. El a spus ca unele lucrari in cadrul proiectului vor fi subcontractate, insa numai cele care necesita firme de specialitate. "Nu va fi usor, dar vreau sa asigur clujenii ca la sfarsitul acestor 4 ani vor avea un proiect bine realizat", a mai spus Borghetti. El a precizat ca proiectul pe care il deruleaza la Cluj este cea mai ampla lucrare a companiei in Romania.

Licitatia in vederea modernizarii si reabilitarii celor 288 de strazi a inceput in luna octombrie 2004 si a fost finalizata in iunie 2005.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO