Eveniment

MediaPRO SRL va opera cea de-a patra retea nationala de radio FM

04.05.2004, 00:00 44



Membrii Consiliului National al Audiovizualului (CNA) au decis ieri, cu unanimitate de voturi, ca MediaPRO SRL Bucuresti sa opereze cea de-a patra retea nationala FM din Romania, care cuprinde 36 de statii de putere mare.



Postul pe care il va opera MediaPRO se numeste Info Pro, un program ce se va baza in proportie de 60 - 70% pe stiri. Pe langa emisiunile informative vor mai fi difuzate emisiuni de cultura, programe dedicate integrarii europene, programe pentru adolescenti etc. Conceptul acestui post de radio dateaza inca din 1999. Pentru ca MediaPRO a dispus de o licenta de radio pe satelit, Info Pro a fost "incubat" in cadrul postului Pro FM.



Targetul Info Pro este constituit de populatia cu varste cuprinse intre 25 si 50 ani, care, potrivit lui Adrian Sarbu, director general al MediaPRO SRL, nu este acoperit suficient de bine de radiourile care emit in Romania.



Prima dintre cele 36 de statii va putea fi data in functiune in circa sase luni, in functie de capacitatile furnizorului de echipament tehnic. Resursele jurnalistice ale companiei MediaPRO sunt unele dintre cele mai mari din Romania, ajungand la circa 2000 de persoane.



Adrian Sarbu a declarat ca, pentru a pune in functiune la parametri normali o astfel de retea, este nevoie de o investitie de peste zece milioane de dolari. Semnalul Info Pro va putea fi receptionat in toata Romania.



La concursul organizat de CNA pentru cea de-a patra retea nationala FM, pe langa MediaPRO, s-au mai inscris inca noua societati: Mitropolia Moldovei si Bucovinei Iasi (Radio Trinitas), ABC Plus Media SA Oradea (National FM), Alog Consulting SRL Ploiesti (Farmec FM), Clas Media SRL Oradea (Favorit FM), Corporatia pentru Cultura si Arta Intact SA Bucuresti (Romania FM), Invest Sunrise Com SRL Bucuresti (Aurora FM), SV Mass Media Romania de Maine SRL Bucuresti (Radio Romania de Maine), Radio Contact Romania SA Bucuresti (Kiss FM) si Uniclub Multimedia SRL Bucuresti (RadioStar).



Presedintele CNA, Ralu Filip, a sustinut ca, in ceea ce priveste radioul din Romania, oferta "informare" este foarte slaba, accentul punandu-se pana acum pe divertisment. "Dezbaterea este pe informare. Trebuie sa oferim alternativa la divertisment. Vrem sa aducem o a doua retea privata, astfel ca si postul public va trebui sa schimbe ceva in politica sa", a declarat Ralu Filip.



In prezent, din cele trei retele nationale FM, doua sunt detinute de Societatea Romana de Radiodifuziune, iar una de EDI Romania (Europa FM).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO