Eveniment

Calea ferata de mare viteza, in studiu de fezabilitate

28.06.2007, 18:54 21

Ministerul Transporturilor realizeaza un studiu de fezabilite pentru constructia unei linii de cale ferata pe care trenurile sa poata circula la o viteza de peste 250 de kilometri pe ora.
"Realizam un studiu de fezabilitate, care va dura intre sase si noua luni, pentru o linie de cale ferata rapida. Este greu de spus acum daca va fi o linie de cale ferata integral noua sau vor fi utilizate si tronsoane de cale ferata deja existente", a spus Ludovic Orban, ministrul transporturilor.
In momentul de fata exista o singura sectiune de cale ferata, intre Bucuresti si Campina, pe care trenurile pot circula cu o viteza de 160 de kilomatri pe ora. Acest tronson nu reprezinta insa nici 1% din lungimea caii ferate din Romania, care este de 10.800 de kilometri.
"In acest moment se lucreaza la traseul Bucuresti-Constanta pentru a-l putea adapta unei viteze mai mari si vor incepe lucrarile si la Campina - Predeal", a spus Orban.
Totodata, doar 36% din totalul liniei ferate este electrificata.
Ministerul Transporturilor are in vedere ca in urmatorii 10 ani gradul de electrificare sa atinga un procent de 50%, iar pana in 2013 sa achizitioneze 150 de noi rame electrice si intre 50 si 70 de locomotive diesel, precum si 2.500 de vagoane noi.
CFR Calatori vrea sa solicite in acest an majorarea bugetului de investitii la circa 120 de milioane de euro (400 de milioane de lei), dublu fata de cel stabilit initial.
"Vrem sa ne marim bugetul de investitii pentru anul acesta pentru a putea sa cumparam mai multe vagoane si sa le modernizam pe cele existente", a spus Alexandru Noaptes, directorul companiei.
CFR Calatori va primi pana la sfarsitul anului inca 25 de sageti albastre si 27 de vagoane noi si si-a propus modernizarea a altor 30 de vagoane.
Parcul CFR Calatori numara in prezent 3.500 de vagoane, in cea mai mare parte cu o vechime de 20 ani, dupa ce au fost retrase din circulatie 600 de vagoane, ulterior casate.
Parcul de locomotive are, de asemenea, o vechime foarte mare, cea mai noua locomotiva avand, potrivit companiei, o vechime de 26 ani. Din cele 1.600 de trenuri operate de societate, 50% au rang superior, restul fiind trenuri regionale.
Totodata, CFR Marfa a lansat o cerere de oferte pentru contractarea unui imprumut de 120 de milioane de euro, care va fi utilizat pentru modernizarea unei parti a materialului rulant.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO