Consumul de băuturi alcoolice se ridică anual la 18,5 litripentru fiecare adult român, cu 20% mai mult decât media din UniuneaEuropeană, ceea ce situează România printre naţiunile cu cel maimare consum, potrivit datelor furnizate de Asociaţia pentru LuptaÎmpotriva Alcoolismului şi Toxicomaniilor (ALIAT).
"În România sunt aproximativ 2 milioane de persoane care consumăalcool în exces (...) Dintre persoanele care ocupă funcţiimanageriale, 28% consumă alcool peste limita admisă", mai aratădatele ALIAT.
Totodată, Alianţa ia în calcul un indicator numit bingedrinking, care reprezintă o formă episodică de consum excesiv dealcool, iar România în funcţie de acest indicator se află pe loculdoi în Europa după Irlanda. Episoadele de consum excesiv de alcoolpot împinge la suicid sau la încălcarea legii.
Potrivit unor date citate de Organizaţia Patronală a IndustrieiAlcoolului şi Băuturilor Alcoolice GARANT, anul trecut consumul pecap de locuitor a fost de circa 5 litri anul trecut, în scădere dela 8,5 litri în 2008. O tendinţă care s-a manifestat în piaţă afost polarizarea consumului pe segmentul subeconomic de preţ.
Preferinţa românilor pentru băuturi pe bază de alcool se poatevedea şi în cazul produselor cu un conţinut mai redus de alcool.La bere, spre exemplu, deşi suntem în media europeană cu 78 delitri anul pe cap de locuitor, consumul este mai ridicat decât celde apă sau sucuri.
Compania de consultanţă A.T. Kearney a realizat un raportaferent anului 2008 care arată că cea mai consumată băutură dinRomânia este berea, urmată de apa îmbuteliată şi sucurilecarbogazoase, cele trei băuturi realizează împreună două treimi dinconsumul total de băuturi comercializate.
Cei mai mari jucători pe piaţa băuturilor alcoolice suntAlexandrion, BDG Import, Pernod Ricard, Prodal '94, Prodvinalco,piaţa fiind disputată atât de către companii cu acţionariat local,cât şi străin.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels