Companii

Zaharul Oradea, 10 mil. euro pentru reducerea costurilor

25.05.2006, 00:00 35

Compania Zaharul Oradea, parte a grupului german Cristal Union, a anuntat pentru anul acesta investitii de aproximativ 10 mil. euro intr-un proiect de economisire a energiei si de reducere a consumului de energie.

Aceasta investitie este o continuare a celor de anul trecut, care s-au cifrat la 2 mil. euro si au vizat tot reducerea consumurilor energetice si modernizarea capacitatilor de productie.

"Ne pregatim sa facem fata concurentei care va exista pe aceasta piata, dupa integrarea Romaniei in Uniunea Europeana", a declarat Corneliu Pentilescu, manager general al fabricii din Oradea.

In ultimii ani, compania oradeana a investit aproximativ 6 mil. euro in cresterea productivitatii si in crearea de noi ambalaje. De asemenea, la sfarsitul lui 2005, compania a realizat o marire de capital in valoare de 25 de milioane de euro.

Reprezentantii companiei estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 34,5 mil. euro, in crestere cu 20% fata de 2005, dupa ce la inceputul acestui an evolutia acestui indicator financiar era cotata de companie cu o crestere de 10%.

"Ca urmare a evolutiei inregistrate pe piata zaharului in aceasta perioada, respectiv cresterea preturilor si cresterea volumului vanzarilor, am fost determinati sa reevaluam previziunile facute la inceputul anului. Piata romaneasca a zaharului este in opinia noastra o piata instabila, dar in dezvoltare", a precizat Pentilescu.

Potrivit acestuia, pe primele trei luni ale anului cifra de afaceri a inregistrat o dublare comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

"Este primul an in care inregistram evolutii pozitive, dupa ce in 2005 cifra de afaceri pe primele trei luni a inregistrat o scadere de 13% fata de aceeasi perioada din 2004. Pana in acest moment, in Romania nu exista fabrica de zahar care sa inregistreze profit, deoarece piata este una imatura, sensibila la importuri ieftine de zahar alb si dominata de factorul pret", a mai spus managerul fabricii din Oradea.

Compania produce sub marcile Brilliant si Diamant, prima fiind ambalata doar la saci de 50 de kilograme, iar cea de-a doua fiind prezenta pe piata in sapte sortimente. "Intentionam sa dezvoltam actualul portofoliu de produse, iar in prezent, avem in studiu cateva proiecte", a precizat Pentilescu.

Principalii clienti ai companiei sunt producatorii din industria alimentara, restul zaharului produs la fabrica din Oradea este cumparat de marile lanturi de supermarketuri. "Coca-Cola ne cumpara in jur de 60% din productia totala. Le asiguram 90% din zaharul necesar producerii bauturilor carbogazoase", a mai spus oficialul firmei.

In 2005, exportul realizat de compania oradeana a reprezentat aproximativ 6% din cifra de afaceri, insa pentru acest an se estimeaza ca exportul va atinge valoarea de 10% din cifra de afaceri, principalele destinatii fiind Ungaria si Italia.

Potrivit propriilor estimari, compania Zaharul Oradea detine o cota de piata de aproximativ 14-18%, alti jucatori importanti pe piata zaharului fiind Agrana Romania si Zaharul Liesti.i

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO