Companii

Wizz Air şi-a menţinut gradul de ocupare la peste 80% de la începutul anului

Wizz Air şi-a menţinut gradul de ocupare la peste 80% de la începutul anului

Pentru menţinerea costurilr operaţionale la un nivel redus, la începutul lunii mai, Wizz Air îşi va reduce capacitatea de transport cu 26% de pe aeroportul Cluj-Napoca prin mutarea unor zboruri pe aeroportul din Târgu-Mureş

Autor: Mirabela Tiron

27.04.2011, 23:49 168

Attila Dankovics, directorul de marketing şi vânzări alcompaniei aeriene ungare low-cost Wizz Air, a declarat că gradul deîncărcare al avioanelor ce operează din şi înspre România s-amenţinut la aproape 83% şi în primul trimestru, iar costurileope­ra­ţionale s-au păstrat la valori mici.

Dankovics nu a făcut publice datele legate de numărul de pasageritransportaţi în primele trei luni ale anului.
"Modelul nostru de business nu se concentrează pe creştereapropriu-zisă a gradului de încărcare, ci pe maximizarea profituluicare poate fi obţinut pe o anumită rută, menţinându-ne constantgradul de încărcare la peste 80%", a declarat Attila Dankovics. Elnu a dat informaţii legate de cifra de afaceri şi de profitulobţinut de companie în România.
Gradul mediu de ocupare al companiilor de linie regulată variază înultima perioadă între 60 şi 70%.
Wizz Air este compania aeriană low-cost cu capital străin care aavut cea mai accelerată evoluţie în ul­timii patru ani pe piaţalocală, pe care mai operează Ger­manWings şi easyJet, dar şioperatorul cu capital ro­­mânesc Blue Air. Transportatorul aerianWizz Air a ajuns de la 17.000 de pasageri în 2006, anul în care aintrat pe piaţa românească, la circa 2,1 mil. pa­sa­geri anultrecut, mai mult cu 24% faţă de anul anterior, potri­vitoficialilor opera­to­ru­lui ungar.
La nivel internaţional, Wizz Air a tran­spor­tat 9,6 mil.pasageri, cu 23% mai mult faţă de anul anterior. "Strategia pe careo avem permite păstrarea cos­turilor operaţionale per pasager lavalori mici. Astfel putem oferi bilete de avion la preţuriatrac­tive." Reţeaua companiei aeriene ungare include multe zborurispre Italia (Roma, Torino, Pisa, Veneţia, Napoli, Milano, Bologna)şi Spania (Madrid, Valencia, Barcelona, Zaragoza).
"În mod cert destinaţiile unde sunt prezente co­mu­nităţisemnificative de români sau rutele cu city break-uri atractive tindsă fie mai populare şi în se­zonul de vârf."
Attila Dankovics a precizat că în această perioadă numeroşi românicălătoresc însă şi spre destinaţii ca Paris, Bruxelles, Düsseldorf.
Aeroportul din Cluj "intră la reduceri"
Pentru menţinerea costurilor operaţionale la un nivel redus, laînceputul lunii mai, Wizz Air îşi va reduce capacitatea detransport cu 26% de pe aero­por­tul din Cluj-Napoca prin mutareaunor zboruri pe aeroportul din Tîrgu Mureş.
Potrivit lui Attila Dankovics, deciza a fost luată în urmadivergenţelor cu managementul aeroportului din Cluj-Napoca, care adeschis discuţia referitoare la contractul existent şi a anunţatintroducerea unor noi taxe de aeroport. "Wizz Air a punctat clar cănoile condiţii vor determina reducerea operaţiunilor din Cluj şialocarea respectivei capacităţi de transport în Târgu-Mureş",anunţau oficialii Wizz Air în urmă cu câteva săptămâni.
Ungurii de la Wizz Air vor muta un avion Airbus A320 de peaeroportul din Cluj pe cel din Târgu-Mureş, unde se va deschide dinmai o bază a companiei.
Ca urmare a acestei decizii, nu se vor mai opera din Cluj zborurispre Düsseldorf, Roma şi Dortmund. Oficialii aeroportului din Clujnu au trimis niciun răspuns legat de acest subiect. În urmă cucâteva săptămâni, reprezentanţii Wizz Air susţineau că aeroportuldin Cluj riscă să piardă un sfert de milion de pasageri princreşterea taxelor, referindu-se la renunţarea la unele curse peacest aeroport.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO