Wizz Air şi-a menţinut gradul de ocupare la peste 80% de la începutul anului
Autor:
Mirabela Tiron
27.04.2011
Attila Dankovics, directorul de marketing şi vânzări al
companiei aeriene ungare low-cost Wizz Air, a declarat că gradul de
încărcare al avioanelor ce operează din şi înspre România s-a
menţinut la aproape 83% şi în primul trimestru, iar costurile
operaţionale s-au păstrat la valori mici.
Dankovics nu a făcut publice datele legate de numărul de pasageri
transportaţi în primele trei luni ale anului.
"Modelul nostru de business nu se concentrează pe creşterea
propriu-zisă a gradului de încărcare, ci pe maximizarea profitului
care poate fi obţinut pe o anumită rută, menţinându-ne constant
gradul de încărcare la peste 80%", a declarat Attila Dankovics. El
nu a dat informaţii legate de cifra de afaceri şi de profitul
obţinut de companie în România.
Gradul mediu de ocupare al companiilor de linie regulată variază în
ultima perioadă între 60 şi 70%.
Wizz Air este compania aeriană low-cost cu capital străin care a
avut cea mai accelerată evoluţie în ultimii patru ani pe piaţa
locală, pe care mai operează GermanWings şi easyJet, dar şi
operatorul cu capital românesc Blue Air. Transportatorul aerian
Wizz Air a ajuns de la 17.000 de pasageri în 2006, anul în care a
intrat pe piaţa românească, la circa 2,1 mil. pasageri anul
trecut, mai mult cu 24% faţă de anul anterior, potrivit
oficialilor operatorului ungar.
La nivel internaţional, Wizz Air a transportat 9,6 mil.
pasageri, cu 23% mai mult faţă de anul anterior. "Strategia pe care
o avem permite păstrarea costurilor operaţionale per pasager la
valori mici. Astfel putem oferi bilete de avion la preţuri
atractive." Reţeaua companiei aeriene ungare include multe zboruri
spre Italia (Roma, Torino, Pisa, Veneţia, Napoli, Milano, Bologna)
şi Spania (Madrid, Valencia, Barcelona, Zaragoza).
"În mod cert destinaţiile unde sunt prezente comunităţi
semnificative de români sau rutele cu city break-uri atractive tind
să fie mai populare şi în sezonul de vârf."
Attila Dankovics a precizat că în această perioadă numeroşi români
călătoresc însă şi spre destinaţii ca Paris, Bruxelles, Düsseldorf.
Aeroportul din Cluj "intră la reduceri"
Pentru menţinerea costurilor operaţionale la un nivel redus, la
începutul lunii mai, Wizz Air îşi va reduce capacitatea de
transport cu 26% de pe aeroportul din Cluj-Napoca prin mutarea
unor zboruri pe aeroportul din Tîrgu Mureş.
Potrivit lui Attila Dankovics, deciza a fost luată în urma
divergenţelor cu managementul aeroportului din Cluj-Napoca, care a
deschis discuţia referitoare la contractul existent şi a anunţat
introducerea unor noi taxe de aeroport. "Wizz Air a punctat clar că
noile condiţii vor determina reducerea operaţiunilor din Cluj şi
alocarea respectivei capacităţi de transport în Târgu-Mureş",
anunţau oficialii Wizz Air în urmă cu câteva săptămâni.
Ungurii de la Wizz Air vor muta un avion Airbus A320 de pe
aeroportul din Cluj pe cel din Târgu-Mureş, unde se va deschide din
mai o bază a companiei.
Ca urmare a acestei decizii, nu se vor mai opera din Cluj zboruri
spre Düsseldorf, Roma şi Dortmund. Oficialii aeroportului din Cluj
nu au trimis niciun răspuns legat de acest subiect. În urmă cu
câteva săptămâni, reprezentanţii Wizz Air susţineau că aeroportul
din Cluj riscă să piardă un sfert de milion de pasageri prin
creşterea taxelor, referindu-se la renunţarea la unele curse pe
acest aeroport.