Wizz Air şi-a menţinut gradul de ocupare la peste 80% de la începutul anului

Autor: Mirabela Tiron 27.04.2011

Attila Dankovics, directorul de marketing şi vânzări al companiei aeriene ungare low-cost Wizz Air, a declarat că gradul de încărcare al avioanelor ce operează din şi înspre România s-a menţinut la aproape 83% şi în primul trimestru, iar costurile ope­ra­ţionale s-au păstrat la valori mici.

Dankovics nu a făcut publice datele legate de numărul de pasageri transportaţi în primele trei luni ale anului.
"Modelul nostru de business nu se concentrează pe creşterea propriu-zisă a gradului de încărcare, ci pe maximizarea profitului care poate fi obţinut pe o anumită rută, menţinându-ne constant gradul de încărcare la peste 80%", a declarat Attila Dankovics. El nu a dat informaţii legate de cifra de afaceri şi de profitul obţinut de companie în România.
Gradul mediu de ocupare al companiilor de linie regulată variază în ultima perioadă între 60 şi 70%.
Wizz Air este compania aeriană low-cost cu capital străin care a avut cea mai accelerată evoluţie în ul­timii patru ani pe piaţa locală, pe care mai operează Ger­manWings şi easyJet, dar şi operatorul cu capital ro­­mânesc Blue Air. Transportatorul aerian Wizz Air a ajuns de la 17.000 de pasageri în 2006, anul în care a intrat pe piaţa românească, la circa 2,1 mil. pa­sa­geri anul trecut, mai mult cu 24% faţă de anul anterior, potri­vit oficialilor opera­to­ru­lui ungar.
La nivel internaţional, Wizz Air a tran­spor­tat 9,6 mil. pasageri, cu 23% mai mult faţă de anul anterior. "Strategia pe care o avem permite păstrarea cos­turilor operaţionale per pasager la valori mici. Astfel putem oferi bilete de avion la preţuri atrac­tive." Reţeaua companiei aeriene ungare include multe zboruri spre Italia (Roma, Torino, Pisa, Veneţia, Napoli, Milano, Bologna) şi Spania (Madrid, Valencia, Barcelona, Zaragoza).
"În mod cert destinaţiile unde sunt prezente co­mu­nităţi semnificative de români sau rutele cu city break-uri atractive tind să fie mai populare şi în se­zonul de vârf."
Attila Dankovics a precizat că în această perioadă numeroşi români călătoresc însă şi spre destinaţii ca Paris, Bruxelles, Düsseldorf.
Aeroportul din Cluj "intră la reduceri"
Pentru menţinerea costurilor operaţionale la un nivel redus, la începutul lunii mai, Wizz Air îşi va reduce capacitatea de transport cu 26% de pe aero­por­tul din Cluj-Napoca prin mutarea unor zboruri pe aeroportul din Tîrgu Mureş.
Potrivit lui Attila Dankovics, deciza a fost luată în urma divergenţelor cu managementul aeroportului din Cluj-Napoca, care a deschis discuţia referitoare la contractul existent şi a anunţat introducerea unor noi taxe de aeroport. "Wizz Air a punctat clar că noile condiţii vor determina reducerea operaţiunilor din Cluj şi alocarea respectivei capacităţi de transport în Târgu-Mureş", anunţau oficialii Wizz Air în urmă cu câteva săptămâni.
Ungurii de la Wizz Air vor muta un avion Airbus A320 de pe aeroportul din Cluj pe cel din Târgu-Mureş, unde se va deschide din mai o bază a companiei.
Ca urmare a acestei decizii, nu se vor mai opera din Cluj zboruri spre Düsseldorf, Roma şi Dortmund. Oficialii aeroportului din Cluj nu au trimis niciun răspuns legat de acest subiect. În urmă cu câteva săptămâni, reprezentanţii Wizz Air susţineau că aeroportul din Cluj riscă să piardă un sfert de milion de pasageri prin creşterea taxelor, referindu-se la renunţarea la unele curse pe acest aeroport.