Companii

Veste bună în industria cimentului: Carpatcement Holding: Efervescenţa din eoliene se vede şi în piaţa cimentului, care dă semne de revenire

Veste bună în industria cimentului: Carpatcement Holding: Efervescenţa din eoliene se vede şi în piaţa cimentului, care dă semne de revenire

Florian Aldea, director general al grupului Carpatcement în România: Trimestrul unu cred că va fi mai slab decât aceeaşi perioadă a anului trecut. Sper să recuperăm însă în următoarele luni ce am pierdut în ianuarie-martie.

Autor: Cristina Roşca

29.03.2012, 00:06 1036

"Anul trecut piaţa locală a cimentului a înregistrat o creştere uşoară de 5%, ajutată de lucrările de reparaţii, de reabilitare şi de cele din infrastructură. După primele luni ale acestui an pot spune că dacă piaţa va rămâne la nivelul de anul trecut, va fi bine. Totuşi, este posibil un avans de 2-3% dacă se vor dezvolta proiecte importante", spune Aldea, care l-a înlocuit la începutul acestui an la conducerea Carpatcement Holding pe Mihai Rohan, unul dintre cei mai experimentaţi oameni în domeniu.

În 2011 piaţa cimentului a fost ajutată, potrivit lui Aldea, de numărul mare de parcuri eoliene care s-au dezvoltat în România. La polul opus, construcţiile rezidenţiale nu au dat semne majore de revenire.

Producţia locală a cimentului a fost în 2010 de circa 6,9 milioane de tone, ceea ce înseamnă că anul trecut s-a apropiat de 7,25 milioane de tone, potrivit calculelor ZF pe baza ratei de creştere anunţată de Florian Aldea şi pe baza ultimelor date despre piaţă.

Producţia de ciment a înregistrat o scădere de circa 11% în 2010, la 6,9 milioane de tone, în timp ce consumul intern s-a redus cu 12%, la 6,85 milioane de tone, potrivit ultimelor date ale ZF.

Evoluţia pozitivă a pieţei cimentului vine după un an de scăderi, care s-au văzut şi în afacerile Carpartcement Holding, divizia de ciment a germanilor de la HeidelbergCement. Afacerile acestei companii au scăzut cu circa 35% în perioada 2008-2010. Florian Aldea, venit la începutul acestui an la conducerea Carpatcement Holding, nu oferă date despre cifra de afaceri pentru acest an pentru niciuna dintre cele trei divizii - ciment, agregate şi betoane.

El spune însă că afacerile germanilor de la HeidelbergCement în România au avansat anul trecut cu mai puţin de 10%. În 2010, cifra de afaceri cumulată a Carpatcement Holding (ciment) Carpat Beton (betoane) şi Carpat Agregate (agregate) a fost de circa 919 mil. lei (219 mil. euro).

Avans de o cifră

"Am reuşit să ne majorăm cifra de afaceri anul trecut. Avansul este de o cifră", spune Aldea. Pentru 2012 Aldea spune "sper să menţinem cifra de afaceri la nivelul anului trecut".

Şeful Carpartcement Holding explică faptul că primele luni din an au fost îngheţate (atât la propriu, cât şi la figurat), însă speră să recupereze în restul anului.

"Trimestrul unu cred că va fi mai slab decât aceeaşi perioadă a anului trecut. Sper să recuperăm însă în următoarele luni ce am pierdut în ianuarie-martie."

Pe o piaţă pe care o numeşte "challenging" (plină de provocări), vânzările nemţilor în volum au crescut pe toate cele trei segmente. Cel mai mic avans, de şapte procente, l-a avut divizia de ciment, cea mai importantă pentru businessul Heidel­bergCement în România (cu o pondere de peste 85% în totalul cifrei de afaceri în 2010). Divizia de betoane a avut în volum un avans de 20%, iar cea de agregate de 35%.

Cifra de afaceri a Carpartcement Holding, divizia de ciment a germanilor, a obţi­nut un avans mai mic decât cel în volum de 7%, în condiţiile în care, potrivit lui Aldea, preţul cimentului a scăzut.

Profitul, în jos

Deşi nu oferă cifre privind profitul de anul trecut pentru cele trei divizii ale germanilor de la HeidelbergCement, Florian Aldea recunoaşte însă că acesta a scăzut în condiţiile în care lupta s-a dat pentru menţi­nerea portofoliului de clienţi. "Am reuşit să ne păstrăm portofoliul de clienţi, chiar dacă am redus marjele", explică Aldea.

În 2010, dintre cele trei divizii ale celor de la HeidelbergCement singura care a obţinut profit a fost cea de ciment. Divizia de betoane a înregistrat o pierdere de 8 mil. lei (1,9 mil. euro), iar cea de agregate de 30 mil. lei (7,1 mil. euro).

La polul opus, Carpartcement Holding, divizia de ciment, a obţinut un profit de 237 mil. lei. În aceste condiţii marja de profit s-a apropiat de 30%.

Investesc 8,5 mil. euro

Germanii de la HeidelbergCement au investit anul trecut circa 8,5 mil. euro pe piaţa locală şi vor să menţină şi pentru acest an acelaşi nivel investiţional.

"Vom investi în acest an circa 8,5 mil. euro în eficientizarea costurilor şi în modernizarea unor echipamente mai puţin performante", a spus Aldea, care a ocupat anterior şi conducerea diviziei de betoane a companiei.

Industria cimentului din România - cea mai importantă pentru nemţii de la HeidelbergCement - este dominată de cei trei mari giganţi mondiali HeidelbergCement (Germania), Lafarge (Franţa) şi Holcim (Elveţia).

La fel ca şi Carpatcement Holding, producătorii de ciment Holcim şi Lafarge au reuşit anul trecut, după doi ani de scăderi importante, să-şi majoreze vânzările locale în volum cu 5 până la 7,3.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO