Companii

Vânzările de ciment şi clincher ale Holcim România au crescut anul trecut cu 7,3%

Volumul vânzărilor de ciment şi clincher ale Holcim România a crescut anul trecut cu 7,3%

Autor: Vlad Popescu - Mediafax

29.02.2012, 12:48 174

Volumul vânzărilor de ciment şi clincher ale Holcim România a crescut anul trecut cu 7,3%, compania beneficiind de proiectele mari de construcţii din zonele urbane, dar şi de investiţiile în infrastructură, în special drumuri, în timp ce construcţiile rezidenţiale nu şi-au revenit.

Preţurile au avut însă o evoluţie negativă de 1,4%, potrivit datelor prezentate miercuri de grupul elveţian.

Grupul elveţian Holcim, al doilea mare producător de ciment la nivel mondial, operează în 70 de ţări şi deţine în România două fabrici de ciment, la Aleşd şi Câmpulung, o staţie de măcinare la Turda, 19 staţii ecologice de preparare a betoanelor, cinci staţii de agregare şi un terminal de ciment în Bucureşti.

Holcim România a avut în 2010 o cifră de afaceri de 200 milioane euro, în scãdere cu 20% faţă de 2009, din cauza efectelor crizei economice şi a condiţiilor dificile de pe piaţă. Compania estima anul trecut că afacerile aveau să stagneze sau să scadă cu 5%.

Holcim mizează în acest an pentru creşterea profitului pe întărirea cererii din Asia, America Latină şi America de Nord, după ce a încheiat în pierdere trimestrul al patrulea al anului trecut şi a redus cu o treime dividendul propus acţionarilor, transmite Reuters.

Grupul notează că nu a reuşit până acum să reflecte în totalitate prin preţuri creşterea costurilor cu materii prime şi transport, dar va încerca să finalizeze acest proces în 2012.

Holcim a înregistrat în trimestrul al patrulea o pierdere netă de 438 milioane franci elveţieni (363 milioane euro), cauzată în principal de costuri excepţionale de 775 milioane franci.

Media estimărilor analiştilor indica o pierdere mai mare, de 521 milioane franci.

Acţiunile Holcim au crescut miercuri cu 1,2% şi sunt în urcare cu 16% de la începutul anului, faţă de un avans de numai 0,4% al indicelui sectorului construcţiilor din Europa.

Holcim, care sărbătoreşte în acest an 100 de ani de activitate, anticipează că va reuşi să-şi crească în acest an profitul operaţional după excluderea costurilor cu achiziţiile.

Vânzările din ultimul trimestru al anului au crescut cu 13,1%, la 5,28 miliarde franci elveţieni (4,38 miliarde euro).

Pe ansamblul anului trecut, vânzările Holcim au scăzut cu 4,2% la nivel mondial, de la 21,65 miliarde franci la 20,74 miliarde franci (17,2 miliarde euro), iar profitul net a coborât cu 57,9%, la 682 milioane franci (565 milioane euro). Profitul net din care se pot distribui dividende acţionarilor grupului a scăzut cu 76,7%, de la 1,18 miliarde franci la 275 milioane franci (228 milioane euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO