Companii

Lafarge şi-a crescut vânzările de ciment cu 4% anul trecut

20.02.2012, 00:00 100

Vânzările de ciment ale grupului francez Lafarge pe piaţa locală au înregistrat anul trecut un avans de 4% pe fondul creşterii volumelor comercializate pentru lucrările nonrezidenţiale şi de infrastructură, potrivit raportului pe 2011 al companiei. În ciuda unei creşteri de 5,5% în ceea ce priveşte volumele vândute în 2011, câştigurile Lafarge au scăzut din cauza ajustării preţurilor şi a creşterii costurilor pentru achiziţia de cocs de petrol (produs derivat din petrol - n.red.). Vânzările Lafarge în Europa Centrală şi de Est au avansat anul trecut cu 17%, până la peste un miliard de euro, în special datorită rezultatelor foarte bune din Polonia şi Rusia. La nivel de grup, compania a înregistrat afaceri de 15,3 miliarde de euro, în creştere cu circa 3% faţă de anul precedent.

În România, Lafarge are activităţi atât în domeniul cimentului, cât şi al agregatelor şi betoanelor. Producătorul de ciment Lafarge România are de la 1 ianuarie un nou CEO, Sonia Artinian, care a preluat funcţia de la Philippe Questiaux, cel care a condus activitatea de ciment a companiei pe piaţa locală timp de zece ani. Sonia Artinian va răspunde de activităţile de ciment, agregate şi betoane din ţară. Lafarge Ciment România a înregistrat în 2010 o cifră de afaceri de 183,3 milioane de euro, ocupând poziţia a treia în clasamentul celor mai mari producători de ciment de pe piaţa locală, după Holcim şi Carpatcement.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO