Companii

Ursus continuă să piardă volume: minus 8%

Ursus continuă să piardă volume: minus 8%

Foto Shutterstock

Autor: Ioana David

20.04.2012, 00:04 584

Ursus Breweries, cel mai mare jucător din piaţa locală a berii după cifra de afaceri din 2010, a înregistrat o scădere cu 8% a vânzărilor în perioada aprilie 2011- martie 2012, care corespunde anului fiscal al companiei.

Ursus Breweries este primul producător de bere ce îşi anunţă rezultatele financiare şi care înglobează şi primele trei luni ale anului.

"Finalizarea unui proces de destocare în a doua jumătate a anului a afectat Polonia şi România. Aceasta împreună cu redu­cerile de preţuri şi activităţile de promovare ale com­pe­titorilor au determinat reducerea volumelor cu 4%, respectiv 8%", se arată în raportul SABMiller, acţionarul Ursus.

Prima jumătate a anului financiar (aprilie - septembrie) a fost extrem de slabă pentru Ursus, cu un minus de 8%, pentru ca în trimestrul trei scăderea să se mai tempereze la 6%.

Şi raportat la piaţă rezultatele Ursus sunt slabe. În anul calendaristic 2011, vânzările de bere au stagnat, după doi ani consecutivi de scădere a volumelor, însă au pierdut 10% în primele două luni din 2012, arată o analiză a ZF pe baza datelor Institutului de Statistică.

Ursus şi-a încheiat anul financiar cu o nouă echipă de conducere. De la 1 noiembrie 2011 la conducerea companiei a fost numit Andrew Highcock, el ocupând poziţia lui Gary Whitlie, care a decis să se retragă din activitatea profesională, după un an şi câteva luni de mandat. Tot în noiembrie din companie a plecat şi Victor Armăşelu, cel care ocupa poziţia de vicepreşedinte pe vânzări şi distribuţie.

Mai recent, de la 1 aprilie Ursus Breweries l-a numit pe românul Mihai Bârsan în funcţia de vicepreşedinte de marketing, înlocuindu-l pe Grant McKenzie numit la con­du­cerea echipei de marketing a grupului SABMiller din Cehia.

Ursus Breweries a avut o cifră de afaceri de 279,6 milioane de euro în 2010, pierderi de 20,9 mil. euro şi 1.644 de angajaţi, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe.

Ursus Breweries are în portofoliu branduri precum Timişoreana, Ursus, Ciucaş, Peroni, Pilsner Urquell şi altele.

În condiţiile în care Ursus continuă să piardă volume, diferenţa faţă de următorul clasat, Heineken, devine tot mai mică.

Heineken România, care are în portofoliu branduri precum Heineken, Silva, Ciuc Premium sau Golden Brau, a finalizat anul trecut cu afaceri de un miliard de lei (245 de mil. de euro), în creştere cu 11,5% faţă de anul anterior, după ce a vândut cu 7,5% mai mulţi hectolitri de bere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO