Companii

Tudor Furir, Pernod Ricard: Problemele distribuitorilor ne-au afectat businessul

Tudor Furir, directorul general al Pernod Ricard România: Renunţarea la un distribuitor poate însemna însă bani neîncasaţi şi, cel puţin pe termen scurt, o pierdere de vânzări. De aceea, am extins termenele de plată pentru anumiţi distribuitori care financiar sunt mai solizi.

Tudor Furir, directorul general al Pernod Ricard România: Renunţarea la un distribuitor poate însemna însă bani neîncasaţi şi, cel puţin pe termen scurt, o pierdere de vânzări. De aceea, am extins termenele de plată pentru anumiţi distribuitori care financiar sunt mai solizi.

22.06.2010, 23:33 327

Importatorul de băuturi alcoolice Pernod Ricard România, filialalocală a grupului francez cu acelaşi nume, a finalizat anul trecutcu afaceri de 105,7 milioane de lei (24,9 mil. euro) în scădere cu3% în lei şi cu 15% în euro, ca urmare a scăderii vânzărilor şi adevalorizării leului faţă de euro.

"Distribuitorii noştri, care vând şi în HoReCa (hoteluri,restaurante, catering - n. red.), au fost puternic afectaţi decriză (au intrat în faliment sau insolvenţă - n. red.), iarproblemele lor ne-au afectat şi nouă businessul indirect. Avemfoarte mari probleme cu încasarea la timp a banilor de ladistribuitori. Din păcate, nu văd o rezolvare imediată a acesteiprobleme şi cred că vor mai apărea falimente şi insolvenţe", adeclarat Tudor Furir, directorul general al Pernod Ricard România,companie ale cărei vânzări sunt realizate în proporţie de 40% prinintermediul distribuitorilor.

Furir este de părere că foarte mulţi distribuitori au avutprobleme de lichiditate în 2009 deoarece au făcut investiţiihazardate în perioade în care lucrurile mergeau bine, nu au avut uncontrol bun al costurilor şi al încasărilor din piaţă. Astfel,aceştia au în prezent dificultăţi în a-şi plăti furnizorii şicreditele la bănci.

"Până acum am renunţat la aproximativ 15% dintre distribuitoridin cauza problemelor financiare cu care s-au confruntat şi maiavem potenţiale probleme cu 10-15% dintre cei cu care colaborăm.Renunţarea la un distribuitor poate însemna însă bani neîncasaţişi, cel puţin pe termen scurt, o pierdere de vânzări. De aceea, amextins termenele de plată pentru anumiţi distribuitori carefinanciar sunt mai solizi", a mai spus managerul, completând că înultimul an au dispărut foarte mulţi distribuitori de pe piaţă.

Principalele probleme cu care s-au confruntat însă importatoriide băuturi alcoolice în 2009 au fost scăderea consumului de băuturialcoolice şi creşterea nivelului de promoţii. "Din criză, HoReCa aieşit cea mai şifonată, dar nu pentru că oamenii nu mai merg laterase, baruri sau cluburi, pentru că locaţiile sunt pline, cipentru că faţă de anii trecuţi consumul per ocazie este mai mic. Deexemplu, în loc de două sticle de whisky se consumă doar una", aexplicat directorul general al Pernod Ricard România.

El estimează că piaţa băuturilor alcoolice de import s-adiminuat anul trecut cu aproape 10% faţă de rezultatul obţinut în2008, la aproximativ 7,5 milioane de litri. Cu toate acestea, întimp ce segmentul de whisky a pierdut teren, vodca a înregistrat ocreştere a vânzărilor, acest segment realizând anul trecut 17% dinvânzările totale de băuturi alcoolice de import faţă de până în 14%cât însemna în 2008.

Astfel, în timp ce brandul de whisky Ballantines - cel maivândut brand de whisky din portofoliul Pernod Ricard România - aînregistrat anul trecut o scădere cu 12% a vânzărilor în volum,Absolut Vodka a obţinut o creştere de 25% a vânzărilor în aceeaşiperioadă. Cu toate acestea, în primele cinci luni ale acestui an,vânzările Pernod Ricard au reluat creşterea.

"În perioada ianuarie-mai a acestui an Pernod Ricard România aînregistrat o creştere de 7% în volume, un rezultat rezonabil încontextul economic actual. Absolut a crescut în primele luni aleanului cu 50% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut şiestimez că şi Ballantines va obţine o creştere de 5-7% a volumelorpână la finalul acestui an", a mai spus Furir, completând că anulacesta, volumele Pernod Ricard România vor fi comparabile per totalcu cele realizate în 2009.

Pernod Ricard România este unul dintre cei mai mari importatoride băuturi alcoolice. Filiala locală a grupului francez îşi disputăaceastă piaţă cu BDG Import, Sollers PPD, Cristalex '94 şi LeridaInternaţional, companii ale căror cifre de afaceri cumulatedepăşesc 100 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO