Companii

Străinii ne vând mii de vacanţe la schi. Românii: „Noi nu avem staţiuni“

Autor: Mirabela Tiron

07.10.2010, 11:49 31

Austriecii, elveţienii şi francezii din turism au venit cuhărţi, pliante şi broşuri în România pentru a-şi promova staţiunilede schi, în timp ce proprietarii români de hoteluri şi pensiuni dela munte susţin că "noi nu avem zone de schi".

"România a devenit pentru noi o piaţă foarte importantă, pe careîncercăm să fim prezenţi cu campanii de promovare, de aceea amvenit aici", a declarat Gordana Malic, reprezentata organizaţiei deturism Atout France. Şi asociaţia austriacă de turism Ski Amade aalocat un buget de 50.000 de euro pentru promovarea staţiunilor deschi din landul Salzburg, care aşteaptă până la 100.000 de turiştiromâni anul acesta.

Deşi România este una dintre cele mai sărace state ale UE, cu unPIB pe cap de locuitor mult sub media europeană, străinii pare cănu iau în considerare acest aspect şi îşi trimit reprezentanţiiasociaţiilor din turism să atragă clienţi români în staţiunile deschi. Pe de altă parte, zonele montane din ţară nu sunt promovate,având în vedere că nu există asociaţii.

"Cu regret, România nu are asociaţii pentru că nu are zone deschi", a declarat George Copos, care deţine trei hoteluri în PoianaBraşov prin compania Ana Hotels.

Consultanţii în turism susţin că România este încă în "epoca depiatră", când vine vorba de promovarea şi managementul uneidestinaţii turistice şi că proprietarii de hoteluri ar trebui să seunească şi să acţioneze concertat pentru a creşte atractivitateaunei zone şi ulterior să încerce să devină competitivi în modindependent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO