Străinii ne vând mii de vacanţe la schi. Românii: „Noi nu avem staţiuni“

Autor: Mirabela Tiron 07.10.2010

Austriecii, elveţienii şi francezii din turism au venit cu hărţi, pliante şi broşuri în România pentru a-şi promova staţiunile de schi, în timp ce proprietarii români de hoteluri şi pensiuni de la munte susţin că "noi nu avem zone de schi".

"România a devenit pentru noi o piaţă foarte importantă, pe care încercăm să fim prezenţi cu campanii de promovare, de aceea am venit aici", a declarat Gordana Malic, reprezentata organizaţiei de turism Atout France. Şi asociaţia austriacă de turism Ski Amade a alocat un buget de 50.000 de euro pentru promovarea staţiunilor de schi din landul Salzburg, care aşteaptă până la 100.000 de turişti români anul acesta.

Deşi România este una dintre cele mai sărace state ale UE, cu un PIB pe cap de locuitor mult sub media europeană, străinii pare că nu iau în considerare acest aspect şi îşi trimit reprezentanţii asociaţiilor din turism să atragă clienţi români în staţiunile de schi. Pe de altă parte, zonele montane din ţară nu sunt promovate, având în vedere că nu există asociaţii.

"Cu regret, România nu are asociaţii pentru că nu are zone de schi", a declarat George Copos, care deţine trei hoteluri în Poiana Braşov prin compania Ana Hotels.

Consultanţii în turism susţin că România este încă în "epoca de piatră", când vine vorba de promovarea şi managementul unei destinaţii turistice şi că proprietarii de hoteluri ar trebui să se unească şi să acţioneze concertat pentru a creşte atractivitatea unei zone şi ulterior să încerce să devină competitivi în mod independent.