Companii

Şeful Tuborg: E un moment bun pentru export, dar şi autorităţile trebuie să ne ajute cu infrastructura

Şeful Tuborg: E un moment bun pentru export, dar şi autorităţile trebuie să ne ajute cu infrastructura
22.08.2010, 23:44 79

"Anul acesta am întărit exportul, care în acest moment estedublu din punctul de vedere al volumelor comparativ cu aceeaşiperioadă a anului trecut, la 5% din vânzările în volum faţă decirca 3% cât era în 2009. Criza economică a afectat mai mult ţărilebalcanice decât Europa de Vest şi în aceste condiţii trebuie săexportăm", a declarat Shachar Shaine, managerul care se află laconducerea producătorului de bere United Romanian BreweriesBereprod (URBB) de peste şase ani.
Shaine, 42 de ani, nu a dezvăluit va­loarea exporturilor, însăpotrivit estimărilor ZF, URBB ar putea obţine anul acesta vânzăride până la cinci milioane de euro din acest segment.
URBB, companie cu afaceri de 81 mil. euro în 2009, exportă bere înţări ca Bulgaria, Georgia, Israel, Macedonia şi Albania, iar deanul trecut a demarat şi exporturile sucurilor Granini în Bulgariaprin intermediul producătorului bulgar de apă minerală Devin.
"Eu aş vrea ca în viitorul apropiat să obţinem o dublare aexporturilor în volum. Exportăm unde avem un avantaj competitiv şilogistica nu este prea scumpă, de aceea ne uităm la ţările cele maiapropiate, în care ne este permis exportul de către Carlsberg.Recent, am început chiar să producem sub licenţă pentru branduri debăuturi răcoritoare din ţări vecine care nu intră în concurenţă cubrandurile din portofoliul nostru", a mai spus Shaine.
El nu a dorit să ofere însă mai multe detalii cu privire laproducţia realizată pentru alte companii.
Cu toate că o creştere a exporturilor ajută atât afacerilecompaniei, cât şi economia în această perioadă, Shaine susţine căexistă şi impedimente pentru dezvoltarea acestui segment.
"Principala problemă este infra­struc­tura. Acesta este un aspectpe care Guvernul ar trebui să se axeze şi pentru care a făcutfoarte puţin până acum. Ar trebui să accelereze licitaţiile. Deasemenea, auto­rităţile trebuie să încurajeze exportul prindiminuarea birocraţiei la vamă, iar dacă intensifică controalele,ar trebui ca acestea să fie rapide şi eficiente."
URBB nu este singurul producător de bere care a văzut potenţialulexporturilor în această perioadă.
Şi Heineken România, numărul doi pe piaţa locală a berii, a demaratanul acesta exportul brandului Ciuc în special pentru comunităţilede români din Europa şi nu numai.
Creşterea exporturilor de bere a fost vizibilă încă din 2009 când,potrivit datelor Asociaţiei Berarii României, exporturile de beres-au triplat comparativ cu 2008, la 170.000 de hectolitri, după doiani conse­cutivi de scădere a acestui segment.

Cu Bilbor pe piaţa apelor minerale
Exporturile împreună cu măsurile de eficientizare a businessului şiintrarea pe o nouă categorie la începutul acestei veri - pe piaţaapelor minerale cu brandul Bilbor - au majorat afacerile URBB cu 5%în primele şapte luni ale acestui an, faţă de aceeaşi perioadă din2009.
"Principalul focus pentru noi este acum pe venit. Ştim că piaţa nuva mai creşte şi atunci trebuie să creştem cota de piaţă. Acum avemo cotă de piaţă de 10,3% faţă de 9,5% la începutul acestui an, iardacă excludem segmentul economic unde nu suntem prezenţi, deţinem17-18% din vânzările realizate pe segmentele main­stream, premiumşi superpremium", a explicat Shaine, completând că şi scădereapreţurilor la materia primă a contribuit la rezultatele obţinute înprima parte a acestui an.
Sub estimări
Deşi se numără printre puţinele companii care anunţă o creştere aafacerilor, rezultatul obţinut în prima parte a acestui an este subestimările iniţiale ale repre­zentanţilor URBB, care vizau un avansde 20% pentru cifra de afaceri a companiei în 2010.
"Ne-am obişnuit să avem obiective mari. Estimările de la începutulacestui an, de creştere de 20% a afacerilor, aveau ca bază oscădere de 3% a pieţei berii şi o stagnare a segmentului de sucuri,însă până în prezent piaţa berii a scăzut cu 8-9%, iar piaţasucurilor cu 20%. De aceea, acum estimăm o creştere cu 2-3% avânzărilor de bere şi o creştere de 13-14% la suc pentru finalulacestui an. Împreună cu businessul de apă cred că vom finaliza anulacesta cu o creştere de 10% în lei a cifrei de afaceri comparativcu 2009", susţine managerul URBB
El a completat că din punctul de vedere al profitului, anul acestava fi mai bun decât 2009, fiind în acest moment în linie cu celbugetat la începutul acestui an. Anul trecut, producătorul şi-aredus pierderile, astfel că de la un rezultat negativ de 8,2 mil.euro în 2008, URBB a raportat în 2009 pierderi de aproape un milionde euro, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.
"Un avantaj al crizei este faptul că generăm mai multe lichidităţidecât înainte de criză. Înainte aveam investiţii anuale foarte mariîn tehnologie, bani care acum se duc către plata împrumuturilorcompaniei", a mai spus Shaine.

Cu cine se bate Tuborg


URBB, companie cu peste 800 de angajaţi care deţine o unitate deproducţie a berii la periferia Capitalei şi o fabrică deîmbuteliere a apei minerale Bilbor în judeţul Harghita, a finalizatanul 2009 cu o cifră de afaceri de 343,4 mil. lei (circa 81 mil.euro), în stagnare în lei şi în scădere cu 13% în euro ca urmare adevalorizării leului.
Principalii competitori ai producătorului Tuborg pe plan local suntcompaniile Bergenbier SA, Heineken România, Romaqua Group şi UrsusBreweries.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO