♦ În 2021, producătorul român de dermatocosmetice a făcut primii paşi în Rusia, India şi Vietnam, toate ţări cu populaţii numeroase şi potenţial de vânzări pe măsură.
Vânzările din Rusia şi Ucraina ar fi contribuit în acest an, în condiţii normale, cu circa 7% la totalul businessului producătorului de dermatocosmetice Ivatherm. Momentan însă, din cauza războiului şi a restricţiilor impuse de Occident Rusiei, compania românească şi-a orientat atenţia către alte ţări.
„Am vrea să livrăm în Rusia, dar nu au cum să ne plătească. Plus că nici nu ajung produsele. Vindeam bine atât în Ucraina, cât şi în Rusia. Pe ambele pieţe aveam parteneri buni (distribuitori – n.red.), astfel că erau ţări cu potenţial foarte mare de creştere“, spune Rucsandra Hurezeanu, fondatoarea Ivatherm.
Pentru a compensa pierderea vânzărilor, antreprenoarea a găsit deja parteneri în alte ţări, precum Emiratele Arabe Unite şi Irak.
„Tocmai ne-am întors de la Dubai Derma (unul dintre marile târguri din industria de îngrijire a pielii – n.red.) unde am găsit parteneri noi. Sunt oportunităţi în piaţă pentru a ne dezvolta.“