Rucsandra Hurezeanu, Ivatherm: Ucraina şi Rusia erau pieţe bune pentru noi şi cu potenţial foarte mare de creştere. Vânzările din cele două ţări contribuiau cu 7% la business. Pentru a compensa pierderea vânzărilor din cele două ţări, antreprenoarea a semnat noi parteneriate în state precum Irak şi Emiratele Arabe Unite

Autor: Cristina Roşca 12.03.2022

♦ În 2021, producătorul român de dermatocosmetice a făcut primii paşi în Rusia, India şi Vietnam, toate ţări cu populaţii numeroase şi potenţial de vânzări pe măsură.

Vânzările din Rusia şi Ucraina ar fi contribuit în acest an, în condiţii normale, cu circa 7% la totalul businessului pro­du­cătorului de dermato­cos­metice Ivatherm. Momentan însă, din cauza războiului şi a restricţiilor impuse de Occident Rusiei, compania românească şi-a orientat atenţia către alte ţări.

„Am vrea să livrăm în Rusia, dar nu au cum să ne plătească. Plus că nici nu ajung pro­dusele. Vindeam bine atât în Ucraina, cât şi în Rusia. Pe ambele pieţe aveam par­te­neri buni (distribuitori – n.red.), astfel că erau ţări cu potenţial foarte mare de creş­tere“, spune Rucsandra Hurezeanu, fonda­toarea Ivatherm.

Pentru a compensa pierderea vânză­ri­lor, antreprenoarea a găsit deja parteneri în alte ţări, precum Emiratele Arabe Unite şi Irak.

„Tocmai ne-am întors de la Dubai Derma (unul dintre marile târguri din in­dustria de îngrijire a pielii – n.red.) unde am găsit parteneri noi. Sunt oportunităţi în piaţă pentru a ne dezvolta.“