Retail&Agrobusiness

Expansiunea comerţului modern a şters 90% din profitul Selgros în criză. Potenţialul de creştere vine din HoReCa

Expansiunea comerţului modern a şters 90% din profitul...

Autor: Cristina Rosca

27.05.2015, 09:30 416

Afacerile reţelei de 19 magazine cash & carry Selgros au scăzut anul trecut sub 3 miliarde de euro pentru prima dată în criză.

În aceeaşi perioadă profitul s-a ajustat considerabil, ajungând să mai reprezinte doar aproape 10% din valoarea din 2008, ultimul an de boom economic. Reprezentanţii companiei pun evoluţia businessului pe seama concurenţei puternice şi a faptului că micii comercianţi, clienţii companiei, pierd teren în lupta cu reţelele internaţionale.

„Cauza principală a scăderii cifrei de afaceri şi a profitului a fost concurenţa agresivă şi extinderea marilor reţele de magazine“, spun reprezentanţii reţelei.

Afacerile Selgros au scăzut cu circa 9% anul trecut, până la 2,83 mld. lei, în timp ce profitul a ajuns la 15,2 mil. lei, cu 70% mai puţin decât în 2013 şi cu 90% sub nivelul din 2008. Selgros a intrat pe piaţa locală în 2001 şi a fost una dintre cele mai prudente reţele în ceea ce priveşte expan­siunea, având doar 19 magazine în România după mai bine de 14 ani de prezenţă. Astfel, reţeaua deţinută de grupul elveţian COOP a deschis ultima unitate în 2011, iar de atunci oficialii Selgros au afirmat că se uită după spaţii, însă au recunoscut că nu mai este loc pentru multe deschideri în Ro­mânia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO