Afacerile reţelei de 19 magazine cash & carry Selgros au scăzut anul trecut sub 3 miliarde de euro pentru prima dată în criză.
În aceeaşi perioadă profitul s-a ajustat considerabil, ajungând să mai reprezinte doar aproape 10% din valoarea din 2008, ultimul an de boom economic. Reprezentanţii companiei pun evoluţia businessului pe seama concurenţei puternice şi a faptului că micii comercianţi, clienţii companiei, pierd teren în lupta cu reţelele internaţionale.
„Cauza principală a scăderii cifrei de afaceri şi a profitului a fost concurenţa agresivă şi extinderea marilor reţele de magazine“, spun reprezentanţii reţelei.
Afacerile Selgros au scăzut cu circa 9% anul trecut, până la 2,83 mld. lei, în timp ce profitul a ajuns la 15,2 mil. lei, cu 70% mai puţin decât în 2013 şi cu 90% sub nivelul din 2008. Selgros a intrat pe piaţa locală în 2001 şi a fost una dintre cele mai prudente reţele în ceea ce priveşte expansiunea, având doar 19 magazine în România după mai bine de 14 ani de prezenţă. Astfel, reţeaua deţinută de grupul elveţian COOP a deschis ultima unitate în 2011, iar de atunci oficialii Selgros au afirmat că se uită după spaţii, însă au recunoscut că nu mai este loc pentru multe deschideri în România.