Retail&Agrobusiness

Metro, Selgros, Mega Image şi Real, amendate de Concurenţă cu aproape 30 mil. euro pentru fixarea preţurilor la raft

Consiliul Concurenţei a amendat patru reţele de comerţ modern şi 21 de furnizori cu 35 de milioane de euro. Cei mai mulţi furnizori sunt din domeniul lactatelor, printre care Danone, Albalact şi Napolact. Fotograf: Răzvan Lupică

Consiliul Concurenţei a amendat patru reţele de comerţ modern şi 21 de furnizori cu 35 de milioane de euro. Cei mai mulţi furnizori sunt din domeniul lactatelor, printre care Danone, Albalact şi Napolact. Fotograf: Răzvan Lupică

Autor: Cristina Rosca

14.01.2015, 00:07 982

Consiliul Concurenţei a amendat patru dintre cei mai importanţi jucători din comerţul local – Metro Cash&Carry, Selgros, Mega Image şi Real – cu 29 de milioane de euro pentru înţelegeri cu furnizorii asupra preţurilor. Au primit de asemenea amenzi şi 21 de furnizori, printre care cei mai importanţi jucători de pe piaţa lactatelor (Danone, Albalact şi Napolact), dar şi două companii din grupul Pepsi (Quadrant-Amroq Beverages şi Star Foods).

Furnizorii au primit amenzi cumulate de aproximativ 6 mil. euro, dintre care cele mai mari sunt cele ale Transilvania General Import Export – parte a grupului European Food and Drinks (1,1 mil. euro), Quadrant-Amroq Beverages (0,7 mil. euro) şi Danone (0,6 mil. euro).

Sancţiunile au fost aplicate pentru acorduri de fixare a preţurilor în perioada 2005-2009. „În urma investigaţiei, a fost sanctionată încălcarea legii concurenţei atât pentru stabilirea preţurilor de revânzare (de raft), cât şi pentru comportamentul companiilor în cadrul promoţiilor“, spun reprezentanţii Consiliului Concurenţei. Ei explică faptul că preţurile de vânzare de la raft nu se stabileau ca urmare a unui raport cerere-ofertă, ci ca urmare a unei înţelegeri între furnizor şi retailer care conveneau asupra unui preţ fix sau a unui preţ minim. Această practică conduce la preţuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă preţul sub limita stabilită cu furnizorul, precizează reprezentanţii Consiliului Concurenţei. Mai mult, cele două părţi aveau înţelegeri contractuale şi pentru promoţii, astfel, în aceeaşi perioadă furnizorii nu puteau realiza promoţii simultane în diferite lanţuri de retail, acestea putând doar să alterneze.

„În acest fel, consumatorul final nu putea avea acces, în acelaşi timp, la promoţii şi implicit la cel mai mic preţ, în magazine concurente. Decizia de a realiza sau nu promoţii în lanţuri de magazine concurente trebuie să aparţină furnizorului.“

În acest context, Metro Cash&Carry a primit o amendă de 11,3 mil. euro – cea mai mare dintre cele 25 date de Concurenţă -, Selgros a fost amendat cu 6,6 mil. euro, în timp ce Mega Image şi Real Hypermarket România au primit 5,6 mil. euro şi respectiv 5,5 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO