Companii

Prognoza lui Şucu s-a adeverit: Mobexpert a crescut în 2011

Prognoza lui Şucu s-a adeverit: Mobexpert a crescut în 2011

Dan Şucu, proprietarul grupului Mobexpert

Autor: Ioana David

22.12.2011, 00:04 828

Mobexpert, cel mai mare jucător din industria locală de mobilă, cu un rulaj de 110 mil. euro în 2010, a înregistrat anul acesta o creştere de aproape 3% a cifrei de afaceri. Aceste rezultate reprezintă o revenire pe creştere a companiei după un declin de 4% în 2010 şi confirmă aşteptările lui Dan Şucu, proprietarul grupului, care a anunţat la începutul anului într-un interviu acordat ZF că "2011 va arăta mai bine decât 2010".

"Acest lucru a fost posibil datorită investiţiei în «creşterea» de nişe noi, precum decoraţiunile sau accesoriile pentru casă", a spus Dan Şucu, preşedintele Mobexpert. Cele două nişe au reprezentat pariul omului de afaceri în acest an, pentru ca oamenii care intrau până acum în magazin şi nu cumpărau mobilă sau alte decoraţiuni de valori mai mari să iasă totuşi cu o achiziţie, chiar dacă era de valoare mică.

Grupul are o reţea de 32 de magazine şi hipermagazine, dar şi mai multe fabrici de mobilă. Piaţa de mobilă pe care activează a scăzut cu 12% anul acesta, potrivit estimărilor lui Şucu.

"2012 va fi un încă un an dificil: veniturile populaţiei nu vor creşte substanţial şi pentru industria românească, în general, şi industria de mobilă, în particular, există incertitudini privind pieţele de export din ţările europene, inclusiv pieţele mari precum Germania şi Franţa", a mai spus Şucu.

În acest context, Mobexpert are o variantă conservatoare de buget, construită luând în calcul o creştere a cifrei de afaceri similară cu cea din 2011 de 2-3%.

Mobexpert nu este singurul jucător din industria mobilei optimist. Într-un interviu recent acordat Ziarului Financiar, Cornel Oprişan, retail manager al IKEA România, al treilea jucător după cifra de afaceri (după Mobexpert şi Elvila care au şi producţie), spune că retailerul şi-a bugetat pentru perioada septembrie 2011 - august 2012 o creştere a vânzărilor cu aproximativ 5-10%, comparativ cu intervalul similar din 2010-2011. Acest interval corespunde anului în care fiecare catalog al companiei este valabil şi este folosit de IKEA în raportările interne.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO