Companii

Porsche apasa pedala spre 40% pe final de an

Porsche apasa pedala spre 40% pe final de an

Click pentru imaginea marita

14.11.2007, 21:44 17

Vanzarile Porsche Romania, importatorul pe piata locala al marcilor grupului VW-Audi si Porsche, s-au majorat cu 38% in primele zece luni ale anului, accelerand ritmul in comparatie cu primele noua luni, cand cresterea a fost de 35,3%. Audi, brandul premium al concernului german, a inregistrat la nivelul primelor zece luni o crestere de 42,7% in raport cu aceeasi perioada a anului trecut, la 2.260 de unitati. In luna decembrie a acestui an Porsche Romania va livra si primele unitati din noul A4 (foto), modelul de clasa medie al Audi, ale carui vanzari din 2008 sunt estimate la 1.000 de unitati. In octombrie s-au inregistrat si primele comenzi pentru cea de-a treia generatie a lui Audi A4, numarul acestora ajungand la 66 de unitati, in conditiile in care stocul modelului anterior s-a epuizat. Skoda a redevenit cel mai bine vandut brand al importatorului in primele zece luni, inregistrand vanzari de 21.211 unitati, in crestere cu 26,6% in comparatie cu acelasi interval al anului trecut, crestere care se situeaza sub ritmul de expansiune al pietei de import de peste 52%, dar comparabil cu cel de aproximativ 24 de procente inregistrat de piata totala de autovehicule in primele noua luni ale anului. La nivelul lunii octombrie vanzarile Skoda s-au apreciat la 2.277 de unitati, in crestere cu 60,5% fata de luna precedenta si cu 26,1% mai mult in comparatie cu acelasi interval din anul precedent. In luna iulie a acestui an Skoda s-a extins si pe piata utilitarelor de sub 3,5 tone, lansand modelul Praktik, realizat pe platforma comuna cu monovolumul Roomster. Cel mai bine vandut model Skoda atat in luna octombrie, cat si in primele zece luni a fost Octavia II cu 859, respectiv 6.733 de unitati. Vanzarile automobilelor sport marca Porsche continua cresterea de peste 85%, inregistrand vanzari de 130 de unitati, dintre care 12 unitati livrate in octombrie, in conditiile in care targetul pentru anul in curs este de 150 de modele. Volkswagen a inregistrat o crestere a vanzarilor in intervalul ianuarie-octombrie de peste 51%, la 22.411 unitati, dintre care 19.080 au reprezentat autoturismele, in timp ce vanzarile Seat, divizia spaniola a concernului, s-au majorat in aceeasi perioada cu 32,6%, pana la 4.262 de modele.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO